کد خبر: ۱۸۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 19
بسیاری از ما ترس عمیقی از تغییر داریم زیرا به توانایی خود در تطبیق یافتن با شرایط و انتظارات جدید شک داریم.
      
شفا آنلاین>اجتماعی>درک دشواری تغییر برای بسیاری از ما بسیار سخت است اما جالب آنکه بسیاری از این دلایل از یک منشا مشخص برمی‌آیند و آن چیزی نیست جز ترس. بسیاری از ما ترس عمیقی از تغییر داریم زیرا به توانایی خود در تطبیق یافتن با شرایط و انتظارات جدید شک داریم.

به گزارش شفا آنلاین:این ترس البته می‌تواند در ارتباط با از دست دادن هم باشد، از دست‌دادن‌هایی که همراه با تغییر با آن مواجه می‌شویم. همه انواع تغییرات تا اندازه‌ای، با فقدان و از دست‌دادن همراه هستند و این همان چیزی است که تغییر را دشوار می‌کند.
از دست دادن می‌تواند جنبه‌های عملی زیادی همچون از دست دادن کار، همکاران یا محیط کار را در پی داشته باشد یا می‌تواند شامل جنبه‌های عینی کمتری همچون از دست دادن منزلت، عزت نفس یا توانایی انجام کار جدید باشد.
علاوه بر این افرادی که نیاز مبرمی به امنیت دارند با احتمال بیشتری دربرابر تغییر مقاومت می‌کنند زیرا تغییر احساس امنیت آن‌ها را به خطر می‌اندازد. تغییر، به معنای بیرون آمدن از منطقه امن و وضعیت عادی به وضعیت فوق‌العاده است. ترس از تغییر می‌تواند ما را دچار احساس فقدان، سردرگمی و دوپارگی میان نیاز به عمل و بی‌عملی کند.
رفتارهای مشخصی وجود دارند که نشانه‌های واکنش به تغییر هستند. این نشانه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند: پرخاش و عصبانیت، شعله ور شدن غیر معمول احساسات، تشویق سایرین به مقاومت کردن، بی‌احساسی و رفتارهای نامطبوع، عدم عمل به وظایف مهم، افزایش غیبت کردن در محیط کار، تاخیر داشتن، عدم نشان دادن واکنش مناسب، عدم گوش دادن و بی‌علاقگی، تلاش‌های آگاهانه و موثر برای تخریب. البته باید در نظر داشت که وجود این عوامل به این معنا نیست که افراد در نقطه مقابل تغییر قرار دارند بلکه مقاومت واقعی در برابر تغییر زمانی اتفاق می‌افتد که افراد بعد از پرسیدن سوالات و تردیدهای خود نمی‌توانند پاسخ مناسب را به تغییر بدهند.
مدیریت مقاومت و آماده شدن برای مواجهه با آن یکی از بهترین راه‌هایی است که هر فردی می‌تواند در زمان تغییر به کار ببرد. مقاومت به تغییر واکنشی طبیعی است بنابراین باید منتظرش بود و برای آن برنامه‌ داشت و آن را پذیرفت. مقاومت در برابر تغییر به این معنا نیست که تغییر یا افراد مخالف با آن بد هستند بلکه باید آن را به عنوان یک واکنش طبیعی پذیرفت و راه را برای عبور از آن هموار کرد.
اگر شما بتوانید نکات زیر را در فرآیند تغییر در نظر بگیرید به خوبی می‌توانید این بخش را پشت سر بگذراید:
 دلایل ترس را برای خود مشخص کنید
 اطلاعات لازم را برای عبور از این مرحله به دست آورید. چه اطلاعاتی لازم دارید؟
 دلایل و چشم‌اندازهای تغییر را با نگاهی باز و شفافیت بیشتر برای خود ترسیم کنید
 یک زمان‌بندی برای تغییرات پیش رو در نظر بگیرید.
 در این زمینه صحبت کنید و ارتباطات موثر داشته باشید.سپید
MNT

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: