کد خبر: ۱۸۴۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
بدون شک برای حضرتعالی که خود عمری را در راه درمان بیماران پر مخاطره‌ی ناشی از ماهیت این نوع بیماری‌ها و در راه تربیت نسلی که امروزه خود بهترین استاتید کشور می باشند
شفاآنلاین>سلامت> دستیاران جراحی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نامه‌ای به ریاست کل سازمان نظام پزشکی از روند بررسی شکایات و صدور قرار بازداشت ابراز نگرانی کردند.
در متن نامه آمده است:


استاد فرزانه و ارزشمند گروه جراحی جناب آقای دکتر ایرج فاضل
ریاست محترم سازمان نظام پزشکی

با سلام و احترام فروان
بدون شک برای حضرتعالی که خود عمری را در راه درمان بیماران(patients) پر مخاطره‌ی ناشی از ماهیت این نوع بیماری‌ها و در راه تربیت نسلی که امروزه خود بهترین استاتید کشور می باشند، تصور این امر که برای یک دستیار جراحی بدون پرداختن به محتوای تخصصی و یا حتی فوق تخصصی موضوع قرار زندان ولو موقت صادر شود، تعجب بر انگیز خواهد بود.

نگارندگان این نامه علم شریف قضا را نداشته و اطمینان دارند بازپرس محترم بر اساس تدبیر و تامین قضایی و ادله ای شامل کشف سریع جرم، جلوگیری از تکرار جرم، دسترسی آسان به متهم و جلوگیری از فرار وی، جلوگیری از حذف ادله جرم، تشفی خاطر زیان دیده از جرم و تامین امنیت متهم حاضر به صدور قرار بازداشت -بر خلاف اصل آزادی تن که مطابق اصل سی هفتم قانون اساسی یکی از اصولی‌ترین و بنیادی‌ترین حقوق شناخته شده و همچنین عدم انطباق با قانون مجازات اسلامی ماده 61 می‌باشد- شده است.

 اما این نوشتار نه یک لایحه حقوقی جهت دفاع است و نه یک نامه اعتراضی بلکه یک ابراز نگرانی از طرف دستیاران جراحی به استاد خویش در رابطه ی بروز چنین روندی که برای همکارمان -دستیار ارشد جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی(medical) ارومیه- رخ داده، می باشد چرا که متاسفانه اینجانبان هر روزه بدلیل ماهیت حساس رشته جراحی همچنین بیماران بسیار پر عارضه، بدون پرداختن تخصصی به مفهوم آن مورد قضاوت از طرف جامعه قرار میگیریم.


لازم به ذکر است مفهوم بیمار اورژانسی را از جنابعالی، سایر اساتید و تجربه اندکمان آموخته ایم که جراح به مانند ناجی یک فرد در حال غرق شدن است و تمام تلاش خویش را مصروف می‌کند تا وی را از مرگ حتمی نجات دهد.

امنیت شغلی از بعد حقوقی، امنیتی یا روانی یکی از اولین خواسته ها به خصوص قرار گیری در مشاغل حساس می باشد و این مفهوم را جنابعالی که روزی در مقام جراحی پر مخاطره بنیان گذار و رهبر کبیر‌انقلاب اسلامی قرار گرفتید بالاتر از هر فردی درک می نمایید.

با احترام فراوان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: