کد خبر: ۱۸۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
محققان هنگ‌کنگی دریافتند در روزهایی که آلودگی هوا از مرز خطرناک عبور می‌کند، احتمال مرگ‌ومیر اشخاص مبتلا به اختلالات روحی و رفتاری به شدت افزایش می‌یابد.
       
شفا آنلاین>اجتماعی>محققان هنگ‌کنگی دریافتند در روزهایی که آلودگی هوا از مرز خطرناک عبور می‌کند، احتمال مرگ‌ومیر اشخاص مبتلا به اختلالات روحی و رفتاری به شدت افزایش می‌یابد.
در این تحقیقات آمار مرگ‌ومیر یک دهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد در اولین روز آلودگی احتمال مرگ این افراد نسبت به روزهای عادی به میزان 16 درصد و در روز دوم به میزان 27 درصد افزایش می‌یابد. اگر آلودگی به همراه آلودگی ازون باشد، خطر مرگ تا 79 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شفا آنلاین: بر اساس این تحقیقات در بازه زمانی 2007 تا 2014 میلادی مجموعا 111 روز آلوده وجود داشته است که درآن میزان آلودگی در هوا به میزانی زیاد بوده که موجب کاهش دامنه دید شده است. چنین روزهایی معمولا در فصل گرما و در هنگام فقدان باد ایجاد می‌شوند. محققان 284 هزار مورد مرگ را که در این روزها اتفاق افتاده است، بررسی کردند و دریافتند ترکیب آلودگی، آب و هوای بد و محیط شهری می‌تواند منجر به افزایش شدید میزان مرگ‌ومیر شود. نتایج این تحقیقات با تحقیقات دیگری که اخیرا انجام شده و نشان دهنده ارتباط بین افزایش آلودگی هوا و خودکشی است، سازگار است. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه EnvironmenInternationa- منتشر شده است.سپید
HealthDay

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: