کد خبر: ۱۸۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 04
با برنامه‌ریزی و تمرکز در انتخاب مواد غذایی به ویژه ماهی‌های روغنی خطر ابتلا به این بیماری مرگبار تا درصد بالایی کم می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>با برنامه‌ریزی و تمرکز در انتخاب مواد غذایی به ویژه ماهی‌های روغنی خطر ابتلا به این بیماری مرگبار تا درصد بالایی کم می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف ماهی‌های چرب حاوی امگا سه می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلای بانوان به بیماری سرطان سینه شود.
کارشناسان امگاسه موجود در ماهی‌های روغنی را غنی‌تر از سایر خوراکی از جمله تخم کتان می‌دانند که دارای فیتو استروژن و امگا سه گیاهی است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند مصرف اسید‌های چرب امگا ۳، سبب کوچک شدن سایز تومور‌های سرطانی به میزان ۶۰ الی ۷۰ درصد می‌شود.

مصرف مواد مغذی که حاوی اسید‌های چرب امگاسه، آنتی اکسیدان، ویتامین و املاح معدنی غنی هستند سبب مهار رشد تومور سرطانی، تقویت سلول‌های سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری و افزایش امید به زندگی بیماران می‌شوند.
میزان امگا ۳، موجود در تخم کتان بسیار کمتر از ماهی‌های چرب ازجمله سالمون است.
 
آمار‌ها نشان می‌دهند ابتلا به سرطان سینه با وجود پیشرفت‌های سریع در علم پزشکی و ابداع شیوه‌های جدید درمانی، در سال‌های اخیر زیاد شده است و کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری بانوان افزون بر معاینه و انجام آزمایش‌های پزشکی، در رژیم غذایی خود نیز دگرگونی‌هایی ایجاد کنند.
محققان توصیه می‌کنند بانوان بین2 الی 3 بار در هفته غذاهای حاوی ماهی‌های روغنی مصرف کنند تا میزان امگا ۳ موجود دربدن آن‌ها به بالاترین سطح برسد و به این ترتیب با درصد بالایی از ابتلا به سرطان سینه ایمن بمانند.


برخی بیماری‌ها از جمله بیماری عفونت لثه یا پریودنتیت می‌تواند سبب افزایش خطر ابتلا به بیماری سرطان سینه به میزان سه برابر شود به همین دلیل بانوان باید توجه ویژه‌ای به سلامت دهان و دندان خود داشته باشند.

باکتری‌های مولد عفونت لثه به تدریج وارد جریان خون می‌شوند و به بافت پستان می‌رسند و در نهایت منجر به سرطان در بدن می‌شوند.

کارشناسان موثر بودن مصرف امگا ۳ را در کنترل و نابود کردن تومور‌های سرطانی موش‌های آزمایشگاهی بررسی کرده و به نتایج منحصربه فردی دست یافته اند و امیدوارند امگا ۳ بتواند برای نابود کردن سایرسرطان‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
برچسب ها: سلامت ، ماهی ، خوراکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: