کد خبر: ۱۸۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 02
اطلاعات سلامت برای بیش از 75 میلیون ایرانی در سامانه‌های سیب، ناب و سینا ثبت شده و حدود 70 درصد از این افراد، حداقل یک بار خدمت مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت را دریافت کرده اند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: پرونده الکترونیک سلامت در کشور در حال توسعه است و خوشبختانه در حال حاضر پرونده الکترونیک سلامت در حوزه بهداشت و در سطح یک خدمات، تقریباً تکمیل شده و اشکالات جزیی آن در حال برطرف شدن است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت اظهار داشت: اطلاعات سلامت برای بیش از 75 میلیون ایرانی در سامانه‌های سیب، ناب و سینا ثبت شده و حدود 70 درصد از این افراد، حداقل یک بار خدمت مبتنی بر پرونده الکترونیک سلامت را دریافت کرده اند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت(Ministry of Health) تصریح کرد: در حال حاضر اصلاحات، بهینه سازی و تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در معاونت بهداشت وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

شریعتی با بیان اینکه پرونده الکترونیک سلامت مبتنی بر جمعیت است، افزود: انتظار شروع اقدامات اجرایی پرونده الکترونیک سلامت از حوزه بهداشت، درست است اما مراحل بعدی آن به سطوح دو و سه درمان منجر می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت ضمن تاکید بر یکپارچه بودن پرونده الکترونیک سلامت، یادآور شد: نباید برای مردم، پرونده‌های متعددی در حوزه‌های مختلف ایجاد شود است چراکه نظام سطح بندی خدمات تعریف شده اما فردی که نیاز به خدمات مراقبت‌های اولیه و پزشکی عمومی دارد به خدمات تخصصی و جراحی نیز نیاز دارد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب حوزه درمان و بیمه‌ها برای تکمیل پرونده الکترونیک سلامت(Electronic Health Record)، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاران ما در حوزه فناوری اطلاعات وزارت بهداشت کلید تبادلی را طراحی کرده اند که از طریق آن بتوان به سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS) و بیمه‌ها متصل شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: