کد خبر: ۱۸۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
اختلال در ساعت زیستی بدنِ افرادی که حافظه‌شان دچار مشکل نشده اما اسکن‌های مغزی‌شان نشان‌دهنده آلزایمر است، زودتر اتفاق می‌افتد
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان آمریکایی معتقدند اختلال در خواب و چرخه بیداری می‌تواند از نشانه‌های اولیه بیماری آلزایمر باشد.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: اختلال در ساعت زیستی بدنِ افرادی که حافظه‌شان دچار مشکل نشده اما اسکن‌های مغزی‌شان نشان‌دهنده آلزایمر(Alzheimer) است، زودتر اتفاق می‌افتد.

یافته‌های جدید می‌تواند به پزشکان کمک کند تا افرادی را که در معرض فزاینده ابتلا به آلزایمر هستند سریع‌تر از آنچه در حال حاضر امکانپذیر است شناسایی کنند زیرا آسیب‌های ناشی از این بیماری می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ سال پیش از ظاهر شدن علائم بالینی در مغز تشخیص داده شود.

همچنین مطالعه دیگری روی موش‌های آزمایشگاهی نشان داد که اختلال در ساعت زیستی، رشد پلاک‌های آمیلوئید را در مغز افزایش می‌دهد که با آلزایمر مرتبط است.

همچنین نتایج مطالعات گذشته که در آمریکا روی انسان و حیوانات آزمایشگاهی انجام گرفته حاکی از آن است که سطح آمیلوئیدها در طول روز و شب متغیر است و در زمان خواب سطح آمیلوئید کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این چندین مطالعه نشان می‌دهد سطح آمیلوئیدها در مواقعی که فرآیند خواب دچار اختلال می‌شود افزایش می‌یابد.سید حسن میرطاهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: