کد خبر: ۱۸۳۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
تحقیقات نشان داده یک رژیم غذایی مناسب در کنار مصرف بموقع دارو و استراحت، سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد. امروزه غذا درمانی به یکی از مباحث مهم حوزه دارو و درمان تبدیل شده است
شفاآنلاین>سلامت> هریک از ما تلاش می‌کنیم با رعایت بهداشت و تغذیه مناسب از ابتلا به‌ بیماری پیشگیری کنیم. برخی هم علاوه بر این موارد سعی می‌کنند با انجام فعالیت‌های فیزیکی و ورزش سلامتی خود را تضمین کنند، اما همیشه همه چیز آن طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود و با وجود همه پیش‌بینی‌ها آنچه نباید، پیش می‌آید و بیمار می‌شویم.

به گزارش شفاآنلاین، تحقیقات(researches) نشان داده یک رژیم غذایی مناسب در کنار مصرف بموقع دارو و استراحت، سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد. امروزه غذا درمانی به یکی از مباحث مهم حوزه دارو و درمان تبدیل شده است.

دکتر سید فرشاد حسینی شیرازی در آستانه برگزاری نخستین همایش داروسازی(Pharmacy) نوین می‌گوید: غذا درمانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث در حوزه دارو و درمان به دو شاخه غذاهای پزشکی و ریز مغذی‌ها تقسیم می‌شود. امروزه در برخی از کشورها غذاهای پزشکی تهیه می‌شود. شرکت‌های سازنده، این غذاها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که نیازهای مبتلایان به بسیاری از بیماری‌ها از جمله پارکینسون و آلزایمر را رفع می‌کنند.

دبیر علمی همایش می‌افزاید: ریزمغذی‌ها هم دسته‌ای از عناصر و ترکیبات شیمیایی هستند که با تأثیر بر فرآیندهای شیمیایی بدن به‌حفظ و ارتقای سلامت انسان کمک می‌کنند. عوارض ناشی از کمبود ریزمغذی‌ها آنقدر مهم است که متولیان سلامت در سراسر دنیا تلاش می‌کنند این کمبود‌ها را به حداقل برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: