کد خبر: ۱۸۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 29
کالاهای سلامت محور تولید شده در داخل کشور دارای پروانه های بهداشتی بوده و انواع وارداتی آن ها نیز در مبادی ورودی قانونی برچسب اصالت کالا دریافت می نمایند
شف آنلاین>سلامت>مدیرنظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: مصرف کنندگان در هنگام خرید به اصیل بودن کالاهای سلامت محور توجه کنند.

به گزارش شفا آنلاین، حسن براتی زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی ، بهداشتی و آرایشی گفت : کالاهای سلامت محور تولید شده در داخل کشور دارای پروانه های بهداشتی بوده و انواع وارداتی آن ها نیز در مبادی ورودی قانونی برچسب اصالت کالا دریافت می نمایند که با استعلام کد 16 رقمی حک شده بر روی برچسب از سامانه پیامکی 20008822 می توانند از سلامت کالا اطمینان حاصل نمایند.

براتی زاده تصریح کرد : افرادی که کالاهای سلامت محور (دارو ، مواد غذایی ، ملزومات پزشکی و...) را در اختیار عموم قرار می‌دهند، باید آموزش های لازم را در راستای نحوه خرید و شناسایی کالاهای اصیل فرا بگیرند.

وی با اشاره به اینکه  کارگاه های آموزشی برای صنوف مختلف جهت شناسایی کالاهای سلامت محور اصیل به صورت روتین در سال توسط این واحد برگزار می شود ، افزود : مردم باید به سلامتی خود اهیمت دهند و با آگاهی یافتن در زمینه برچسب اصالت و سلامت کالا و همچنین نحوه استفاده از این برچسب از خرید کالاهای قاچاق(Smuggling) پرهیز نمایند.

براتی‌ زاده گفت: عمده کالاهای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور نمی شوند؛ این کالاها اصولا تقلبی بوده و به صورت زیر پله ای ساخته می‌شوند و در اختیار مردم قرار می گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: