کد خبر: ۱۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 28
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور باید وابستگی خود را از منابع عمومی کاهش دهند، گفت: این دانشگاه ظرفیت بزرگی برای رشد تحقیقات و فناوری در کشور دارد.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور باید وابستگی خود را از منابع عمومی کاهش دهند، گفت: این دانشگاه ظرفیت بزرگی برای رشد تحقیقات و فناوری در کشور دارد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد حاجی‌آقاجانی در مراسم رونمایی از داروی اوروسیترا که در ارتباط با بیماری سنگ کلیه است، اظهار د اشت:‌دانشگاه‌های علوم پزشکی به ویژه شهید بهشتی ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تحقیقات و فناوری در کشور دارند و در حال حاضر این دانشگاه 14 هزار دانشجو، 1400 عضو هیأت علمی و 70 مرکز تحقیقاتی را دارا است.

وی با تأکید بر اشاره به وابستگی دانشگا‌ه‌ها به بودجه‌های دولتی و درآمد نفت گفت:‌محدودیت تربیت نیروی انسانی و تکیه به بودجه‌های دولتی سبب شده که نتوانیم آن طور که باید در مسیر رشد علمی قرار گیریم، البته خدا را شاکریم که طی چند سال اخیر موفقیت‌های علمی خوبی داشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به رشد تولیدات دانشی طی 4 سال گذشته در این دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت:‌این تولیدات رشد دو برابری داشته و البته تبدیل این تولیدات به فناوری و کارآفرینی بسیار حائز اهمیت است و باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

حاجی‌آقاجانی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید ظرفیت خود از منابع عمومی کاهش دهند گفت:‌باید کمترین وابستگی را به بودجه‌های عمومی داشته باشیم.

وی در ادامه به موضوع سنگ‌های ادراری اشاره کرد و گفت: این مشکل از شایع‌ترین شکایات در اورژانس‌های کشور است و حملات درد کلیوی به دلیل سنگ افراد زیادی را در کشور درگیر می‌کند از طرفی در منطقه‌ای قرار داریم که شیوع سنگ‌های کلیوی بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در ایران 41 درصد بیماران سه بار یا بیشتر تکرار ابتلا به سنگ را دارند که جلوگیری از عود این مسئله اهمیت زیادی دارد.

حاجی‌آقاجانی خاطرنشان کرد:‌ امیدوارم ارائه داروی اوروسیترا تأثیری جدی در کاهش بروز و شیوع سنگ‌های ادراری داشته باشد.

برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: