کد خبر: ۱۸۲۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
در پی انتشار گزارشی در روزنامه شرق با عنوان «آرایشت را پاک کن، بعد وارد شو»، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید
شفا آنلاین>سلامت>بیمارستان بقیه‌الله در اطلاعیه‌ای به یکی از گزارش‌های روزنامه شرق درباره این بیمارستان واکنش نشان داد.

به گزارش شفا آنلاین، در پی انتشار گزارشی در روزنامه شرق با عنوان «آرایشت را پاک کن، بعد وارد شو»، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله جوابیه‌ای برای این روزنامه ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید:

۱- بیمارستان تخصصی و فوق‌ تخصصی بقیه‌الله (عج) یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین بیمارستان‌های کشور می‌باشد که پس از ارزیابی‌های اعتباربخشی سالانه توسط وزارت بهداشت(Ministry of Health) درمان و آموزش پزشکی موفق به کسب رتبه درجه یک عالی برای نهمین سال متوالی در سال ١٣٩٦ گردیده است. همان‌طور که مستحضر هستید، قرارگرفتن در امتداد پنج بیمارستان کشور از میان ٨٥٠ بیمارستان در ارزیابی جدی و سخت‌گیرانه وزارت بهداشت با مقایسه شاخص‌های پیشرفت و استانداردهای موجود و حفظ این رتبه طی سال‌های متمادی هرگز تصادف و یا یک شانس نیست.

همچنین کسب گواهی بیمارستان برتر در زمینه استانداردهای بیمار در منطقه EMRO با ارزیابی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO)، کسب رتبه اول کشور در دو جشنواره حاکمیت بالینی و استانداردهای کیفیت در ارزیابی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دریافت لوح کیفیت آزمایشگاه مرجع سلامت از وزارت بهداشت، معرفی به‌عنوان بیمارستان الگوی اعتباربخشی و مرجع، دریافت لوح ٢٠٠٠:ISO٩٠٠١ در مدیریت درمانگاهی، کسب لوح دوستدار کودک و مادر تنها بخشی از افتخارات این بیمارستان می‌باشد.

٢- متوسط بیماران مراجعه‌کننده  به این بیمارستان حدود پنج‌هزار نفر در روز می‌باشد که از طریق نوبت‌دهی اینترنتی، سامانه تلفنی و به‌صورت حضوری انجام می‌شود. این استقبال به‌دلیل ارائه خدمات جامع علمی و محترمانه‌ای است که در این مرکز به آحاد هم‌وطنان ارائه می‌شود.

٣- با وجود اینکه این مرکز در ابتدا جهت ارائه خدمات به پاسداران و نیروهای مسلح و خانواده آنان تأسیس شده بود، براساس نیاز کلان‌شهر تهران، اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنا بر اصول و قوانین خود و همچنین رسالت خویش خدمت‌رسانی به ملت شریف ایران را از هر قشری وظیفه و مایه افتخار و مباهات خود می‌داند و این بیمارستان به عموم هم‌وطنان عزیزمان خدمات ارائه ‌می‌نماید.

٤- همان‌طور که مستحضر هستید تمامی نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌های کشور جمهوری اسلامی ایران علاوه‌ بر رعایت قوانین موجود در کشور ملزم به رعایت قوانین داخلی خود نیز هستند. دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) نیز به‌عنوان نهاد زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علاوه بر رعایت قوانین وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باید در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی سپاه پاسداران انقلای اسلامی ایران نیز تعهد لازم و کافی را داشته باشند. ازجمله رعایت پوشش چادر و حجاب اسلامی به‌عنوان یک فریضه ارزشی و دینی ضروری است که رعایت آن برای همراهان بیمار و بیمارانی که دارای حال وخیم نیستند، الزامی است.

٥- بدیهی است کلیه عزیزانی که قصد ورود به درمانگاه تخصصی یا بیمارستان را دارند (غیر از اورژانس) بیمار بدحال و اورژانسی نبوده و هدف از مراجعه این عزیزان نیز امور غیر از مسائل درمانی اضطراری است.

٦- متأسفانه تیتر، روتیتر و پاراگراف اول گزارش کاملا سوگیرانه و مغرضانه بوده و امری تحریف‌شده می‌باشد. نویسنده محترم متأسفانه انطباق بین تیتر و متن را رعایت نکرده است. شاهد مثال؛ ارجاع به بخشی از متن است که به‌صورت واضح اعلام می‌دارد که پوشش چادر برای همه افراد مانتویی الزامی نبوده است. در پاراگراف دوم به‌نقل از مسئول انتظامات نویسنده گفته: «این قانون بیمارستان است. به ما گفته‌اند بدون چادر کسی حق ندارد وارد بیمارستان شود؛ اما کسانی که عمل کرده‌اند، عصا دارند یا شکستگی دارند، مجبور نیستند چادر سرشان کنند».

٧- لازم به ذکر است رسالت اصلی نشریات و روزنامه‌های مجوزگرفته در ایران ترویج و تقویت فرهنگ دینی است. از جمله مهم‌ترین مسائل فرهنگ دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران حجاب می‌باشد و اگر نشریات مکتوب و چاپی نمی‌خواهند درباره بهبود وضعیت حجاب مطلبی در نشریات درج کنند، حداقل علیه نهادها و ارگان‌هایی که به بحث فرهنگ دینی حجاب اهتمام و پایبندی دارند، مطلبی غیرواقع‌بینانه درج نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: