کد خبر: ۱۸۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در 30 سال گذشته درآمد پزشک 2 برابر پرستار بود ولی حال پزشکان حدود 30 برابر پرستار مزایا دریافت می‌کنند.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: در 30 سال گذشته درآمد پزشک 2 برابر پرستار بود ولی حال پزشکان حدود 30 برابر پرستار مزایا دریافت می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، محمد آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری در همایشی که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار برگزار شد، در خصوص سرمایه اجتماعی گفت: افزایش بینش و آگاهی و در پی آن کتابخوانی از مهمترین مسائل در جامعه به شمار می‌رود. سرمایه اجتماعی، سرمایه فرهنگی و سرمایه اقتصادی به ترتیب از مهمترین اصول زندگی از سال‌های گذشته و از زبان دانشمندان به‌نام است.

وی افزود: عده‌ای از سرمایه اجتماعی تنها پول را شناخته‌اند، وفاداری، عدالت، اطمینان، همدلی و همدردی به سرمایه اجتماعی گفته می‌شود، نمی‌توان در جامعه به زور اعتماد به وجود آورد بلکه آن را باید از روش درستی ایجاد کرد. 

آدابی اظهارداشت: امیدواریم قانون به برقراری عدالت در پرداخت‌ها کمک کند، در 30 سال گذشته درآمد پزشک 2 برابر پرستار بود ولی حال پزشکان حدود 30 برابر پرستار مزایا دریافت می‌کنند. 

وی افزود: اختلافات طبقاتی باعث ایجاد دودستگی در جامعه خواهد شد، در کل سرمایه اجتماعی باعث همگرایی افراد برای دستیابی به اطراف می‌شود.

وی در پایان گفت: به شما پرستاران می‌بالم که نشان بارز سرمایه وزین اجتماعی که ضامن سلامتی جامعه است هستید. به شماها قول می‌دهم تمامی مطالبات شما از نظام بهداشت و درمان و وزارت بهداشت گرفته شود.

برچسب ها: سلامت ، پرستاری ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: