کد خبر: ۱۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
خواسته ما از اجرای قوانین پرستاری در بخش دولتی این است که طبق مصوبه هیات وزیران در بهمن ۹۵ عمل شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران بااشاره به مطرح نشدن پیشنهاداعتبار هزارمیلیاردی برای اجرای تعرفه پرستاری درکمیسیون تلفیق گفت: پرستاران انتظار داشتند نمایندگان با آنها صادقانه برخورد کنند.

به گزارش شفاآنلاین، حمید چراغی روز شنبه در همایش پرستاران استان تهران اظهار داشت: خواسته ما از اجرای قوانین پرستاری (Nursing)در بخش دولتی این است که طبق مصوبه هیات وزیران در بهمن ۹۵ عمل شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که پرستاران بخش خصوصی با آنها مواجه هستند افزود: موضوع اجرای قانون بهره وری از جمله موضوعاتی است که متاسفانه بیمارستان های بخش خصوصی همچنان نسبت به آن مقاومت نشان می دهند این در حالی است که این قانون از سال ۸۶ در کشور اجرایی شده است.

چراغی با اشاره به گلایه های پرستاران بخش خصوصی و پیگیری این موضوع از طریق وزیر رفاه خبر داد و گفت: شخصا این موضوع را با وزیر رفاه مطرح کرده ایم و مکاتباتی در این خصوص انجام شده است.

وی ارزش گذاشتن به پرستاران در سیاست گذاری قوانین پرستاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانطور که نقش خطیر پرستار در بالین اهمیت دارد باید به نقش پرستاران در سیاست های قوانین این حوزه ارزش قائل شد.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به عدم طرح پیشنهاد اعتبار هزار میلیاردی اجرای تعرفه پرستاری در کمیسیون تلفیق گفت: ما امیدوار بودیم همانطور که پرستاران صادقانه رفتار می کنند، نمایندگان مجلس نیز با جامعه پرستاری صادقانه برخورد می کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه مطرح نشدن این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق موجب گلایه جامعه پرستاری از نمایندگان مجلس شد.

چراغی از معاون پرستاری وزارت بهداشت خواستار پیگیری پرداخت معوقات پرستاری شد و افزود: ما انتظار داریم معاون وزیر بهداشت(Health) این موضوع را در اولویت قرار دهد چون معیشت پرستاران دچار مشکل شده است.

وی تاکید کرد: مشکل پرستاری حل نخواهد شد مگر اینکه خودمان بخواهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: