کد خبر: ۱۸۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 26
به طور کلی پیش‌آگهی‌های مرتبط با تومورهای مغزی در مقایسه با پیش آگهی‌های سایر سرطان‌ها کمتر است و استانداردی برای چکاپ‌های روتین در خصوص سرطان‌های مغز و اعصاب توصیه نمی‌شود مگر اینکه علائمی در فرد بروز کرده باشد.

شفا آنلاین>سلامت.>رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: تهوع و استفراغ صبحگاهی که به محض بیدار شدن فرد و قرار گرفتن در حالت نشسته و یا ایستاده بروز می‌کند باید جدی گرفته شده.

به گزارش شفا آنلاین: محمدرضا قوام نصیری اظهار کرد: به طور کلی پیش‌آگهی‌های مرتبط با تومورهای مغزی در مقایسه با پیش آگهی‌های سایر سرطان‌ها کمتر است و استانداردی برای چکاپ‌های روتین در خصوص سرطان‌های مغز و اعصاب توصیه نمی‌شود مگر اینکه علائمی در فرد بروز کرده باشد.

وی ادامه داد: سردرد که علامت شایع بسیاری از بیماری‌ها است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا علت آن روشن شود، چه بسا تومور مغزی عامل ایجاد سردرد و ایجاد فشار در جمجمه باشد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در خصوص تصویربرداری‌های مکرر سی‌تی اسکن و عکس‌های رادیوگرافی که برای دندانپزشکی توصیه می‌شود، گفت: برای افرادی که در مراکز درمانی با اشعه سر و کار دارند، دوز اشعه دریافتی طی سال نهایتا پنج رِم است و میزان دریافت اشعه در افراد عادی یک دهم این میزان طی سال است، از این‌رو باید متوجه بود که اندیکاسیون درخواستی تصویربرداری‌ها توجیه‌پذیر باشد.

وی گفت: هنوز علت روشن و واضحی برای بروز سرطان‌ها از جمله تومورهای مغزی مشخص نشده است اما باید نسبت به استفاده طولانی مدت از تلفن همراه و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های یونیزه نگران بود چرا که اگر چه نقش این عوامل در بروز سرطان ها از جمله تومورهای مغزی تایید نشده اما رد هم نشده است.

قوام نصیری با اشاره به تاثیر دخانیات بر روی مادران باردار و فرزندشان، افزود: تحقیقات نشان داده است که درصد ابتلا فرزندان این زنان به دست کم یک نوع تومور مغزی تا پیش از سن بلوغ به حد قابل تاملی افزایش یافته بود.

وی افزود: امواج مختلف بر روی بدن انسان تاثیر گذاشته و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان خون با نزدیکی محل زندگی فرد با کابل‌های برق فشار قوی مرتبط است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کابل‌های برق فشار قوی برای بدن انسان مضر هستند بنابراین فاصله مناسب محل زندگی از کابل‌های برق فشار قوی باید بیشتر از 300 متر باشد.فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: