کد خبر: ۱۸۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
اشخاصی که اطراف آنها را افراد چاق پر کرده‌اند، احتمال اینکه به سمت چاقی پیش روند بسیار زیاد است

شفا آنلاین>سلامت>بنابر تحقیقات محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، چاقی مسری است. اشخاصی که اطراف آنها را افراد چاق پر کرده‌اند، احتمال اینکه به سمت چاقی پیش روند بسیار زیاد است. این محققان معتقدند برای مبارزه با چاقی و مشکلات روزافزون ناشی از آن باید کل جوامع مورد هدف قرار گیرند. در حال حاضر فقط در آمریکا، بیش از یک سوم بزرگسالان چاق هستند و در خطر بیماری‌هایی چون حملات مغزی و قلبی قرار دارند.


 به گزارش شفا آنلاین:، محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، تحقیقات خود را  با بررسی ۱۵۱۹ خانواده که در ۳۸ پایگاه نظا‌می آمریکا زندگی ‌می‌کردند، خانواده‌هایی که تک سرپرست و دارای حداقل یک کودک ۱۲ تا ۱۳ ساله  بودند، شروع کردند. پایگاه‌های نظا‌می از این جهت انتخاب شد که افرادی که در این مکان‌ها زندگی ‌می‌کنند، نسبت به دیگران دارای اجتماعی بسیار نزدیک به هم هستند.  محققان شاخص توده بدنی افراد تمام خانواده‌های ۳۶ پایگاه را بررسی کرده و با یکدیگر مقایسه نمودند.

نتایج نشان داد خانواده‌هایی که ساکن پایگاهی بودند که شاخص توده بدنی افراد آن بالاتر بود، دارای اضافه وزن و مستعد چاقی بیشتری بودند. اما افراد ساکن در پایگاه‌هایی که شاخص توده بدنی بیشتر اعضاء آن پایین بود، لاغرتر بودند. درضمن نوجوانان خانواده‌های مستعد اضافه وزن، بیش از دیگران در خطر ابتلا به چاقی قرار داشتند.

بنابر گفته سازمان بهداشت جهانی، ۴۲ میلیون کودک سراسر دنیا  دارای اضافه وزن و یا چاق هستند که این مساله آنها را در معرض بیماری‌های مرتبط با چاقی، به ویژه دیابت نوع ۲ قرار ‌می‌دهد.

از طرفی محققان دانشگاه کالگاری معتقدند که مصرف یک بطری آب در روز به وسیله کودکان، ‌می‌تواند باکتری‌های «خوب» بدن آنها را افزایش داده و با چاقی دوران کودکی مبارزه کند. آب حاوی نوعی مکمل به نام « اینولین غنی شده با الیگوفروکتوز» است که پس از یک‌سال، وزن کودک را تا حد مناسبی کاهش ‌می‌دهد.

بنابه گفته محققان از آنجایی که شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیاری روی عادت‌های سلامتی مردم دارند، با استفاده از آنها ‌میتوان مردم را به کاهش وزن تشویق کرد.دیلی میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: