کد خبر: ۱۸۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
اِدِمِ ریه به معنی تجمع آب میان‌بافتی در ریه است، ادم ریوی در پنومونی نیز دیده می‌شود، ادم حاد ریه که به دلیل اختلال در اکسیژن‌رسانی خون ایجاد می‌شود، می‌تواند بسیار کشنده باشد.

شفا آنلاین>سلامت>اِدِمِ ریوی یک بیماری تهدیدکننده زندگی است و نیاز به ارزیابی پزشکی و درمان فوری دارد. ادم‌ ر‌یه‌ مجموعه‌ای از علا‌یم‌ وخیم‌ و تهد‌یدكننده‌ حیات‌ ناشی از نارسا‌یی‌ احتقانی قلب‌ <Congestive Heart Failure>است.


به گزارش شفا آنلاین: اِدِمِ ریه به معنی تجمع آب میان‌بافتی در ریه است، ادم ریوی در پنومونی نیز دیده می‌شود، ادم حاد ریه که به دلیل اختلال در اکسیژن‌رسانی خون ایجاد می‌شود، می‌تواند بسیار کشنده باشد.

ادم ریوی ناشی از تجمع مایع غیرطبیعی در داخل آلوئول و بافت بینابینی ریه‌ها است، به طور معمول این بیماری ناشی از بیماری قلبی‌عروق مانند نارسایی قلبی یا کاردیومیوپاتی، ذات الریه، سندرم تنفسی و استنشاق دود می‌تواند ایجاد شود.

علا‌یم‌ شا‌یع‌

کوتاهی‌ نفس‌ شد‌ید، گاهی‌ همراه‌ خس‌خس‌، تنفس‌ سر‌یع‌، بی‌قرار‌ی‌ و اضطراب‌، رنگ‌پر‌یدگی‌، تعر‌یق‌، کبود‌ی‌ ناخن‌ها و لب‌ها، افت‌ فشار خون و سرفه‌ علا‌یمی‌اند که اغلب‌ به‌ طور ناگهانی‌ در اواسط‌ شب‌ بروز کرده‌ و به‌ سرعت‌ تشد‌ید می‌شود.

در بیشتر موارد، علا‌یم‌ با درمان‌ قابل‌ کنترل‌ بوده و درمان‌ ادم‌ ر‌یه‌ معمولا با بهبود قابل‌ توجه‌ و مؤثر همراه‌ است‌. با ا‌ین‌ حال‌ بیمار‌ی‌ قلبی‌ زمینه‌ا‌ی‌ ا‌یجادکننده‌ ادم‌ ر‌یه‌ نیازمند درمان‌ مادام‌العمر خواهد بود.

داروهای مورد تجویز

ترکیبات‌ مخدر برا‌ی‌ کاهش‌ اضطراب‌، کاهش‌ جر‌یان‌ خون‌ به‌ سو‌ی‌ ر‌یه‌ و کاهش‌ نیاز اکسیژن‌ بدن‌، داروها‌ی‌ ادرارآور برا‌ی‌ کاستن‌ از اضافه‌ حجم‌ خون‌ در گردش‌ و تجمع‌ ما‌یعات‌ در ر‌یه‌ها، د‌یژ‌یتال‌ برا‌ی‌ بالا بردن‌ قدرت‌ ضربان‌ها قلب‌، آنتی‌بیوتیک‌ها (چنانچه‌ ادم‌ ر‌یه‌ در اثر عفونت‌ بروز ‌یافته‌ باشد)، داروها‌یی‌ نظ‌یر مسدود کننده‌ها‌ی‌ گیرنده‌ بتا، مهارکننده‌ها‌ی‌ آنز‌یم‌ مبدل‌ آنژ‌یوتانسین‌، نیتروت‌ها و مسدودکننده‌ها‌ی‌ کانال‌ کلسیم‌ به‌ منظور کاستن‌ بار کار‌ی‌ قلب‌ از جمله داروهایی هستند که برای کنترل و درمان این بیماری تجویز می‌شود.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: