کد خبر: ۱۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
سازمان بیمه‌ای نقش مهمی در اجرای طرح پزشک خانواده که با محوریت وزارت بهداشت انجام می‌شود، داشته است، پزشک خانواده یکی از اقدامات خوب در پروژه طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود
شفاآنلاین>سلامت> موهبتی گفت: پزشک خانواده یکی از اقدامات خوب و مهم در پروژه طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، طاهر موهبتی مدیرعامل سلامت ایران اظهار کرد: سازمان بیمه‌ای نقش مهمی در اجرای طرح پزشک خانواده که با محوریت وزارت بهداشت انجام می‌شود، داشته است، پزشک خانواده یکی از اقدامات خوب در پروژه طرح تحول نظام سلامت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده در استان‌های فارس‌ و مازندران اجرایی شده و این طرح در قالب تحول نظام ارجاع در استان گلستان در حال اجرایی شدن است.

موهبتی با اشاره به اینکه مباحثی از جنس نظام ارجاع و پزشک (Doctor)خانواده تکلیف قانونی و آرزوی قلبی همه است، افزود: ما برای اجرای طرح‌های پزشک خانواده و نظام ارجاع از دیدگاه یک سازمان بیمه‌گر به فراهم کردن زیرساخت‌های IT و تفویض اختیار نیازمندیم، در این راستا رسانه‌ها نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و اجرای طرح‌های طرح تحول نظام سلامت دارند.

وی اظهار کرد: بیمه سلامت خواهان کاهش پرداختی‌ها و دسترسی بیشتر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی است به همین دلیل و به شرط تأمین اعتبار، بیماران (patients)مختلفی از جمله اوتیسم، پروانه‌ای یا متابولیسم را تحت پوشش خود قرار داده است که خدمات درمانی به آنها ارائه دهد.

موهبتی یادآور شد: نگاه و باور مردم به جنس کارهای اجتماعی باید تغییر کند اما این مسئله  فرمول ریاضی نیست که به سادگی حل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: