کد خبر: ۱۸۲۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
یک کنترلگر غیرقابل مهار، از بحث کردن با همسرش خسته نمی‌شود و آن قدر با او بحث می‌کند که همسرش در نهایت به قول معروف تسلیم شود
شفاآنلاین>اجتماعی> کنترل کردن همسر در جامعه ما امری اجتناب‌ناپذیر است ولی گاهی این کنترل کردن‌ها از حد می‌گذرد تااندازه‌ای که می‌تواند بنیان خانواده‌ها را سست کند. آگاهی از خط قرمزهای کنترلگری می‌تواند از بسیاری از جدایی‌ها پیشگیری کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکترفرشاد نجفی‌پور در این باره معتقد است: یک کنترلگر غیرقابل مهار، از بحث کردن با همسرش خسته نمی‌شود و آن قدر با او بحث می‌کند که همسرش در نهایت به قول معروف تسلیم شود، کنترل منفی همسر هنگامی است که بخواهد به او القا کند هیچ گونه جذابیتی ندارد و دائم او را با دیگری مقایسه می‌کند و هر روز موفقیت‌های خود را به رخ او می‌کشد.

به گفته این روانشناس(Psychologist)، یک کنترلگر فردی است که دائماً همسر خود را نقد می‌کند و با ایرادگیری‌های پی در پی اهداف او را احمقانه و دور از دسترس می‌داند و با این رفتارها قطعاً اعتماد به نفس را در او خواهد کشت.

او در ادامه توصیه می‌کند: اگر اصلاً انتقادات و پیشنهادات همسر را نمی‌شنوید و اگر هم می‌شنوید به باد انتقاد و استهزاء می‌گیرید، مدام حرف او را قطع می‌کنید و با نادیده گرفتن توانایی‌های او دائماً در حال مسخره کردن و کوچک شمردن او هستید مطمئن باشید در حال نزدیک شدن به مرز جدایی(Divorce) هستید؛ برای دورماندن از این اتفاق از همین امروز باید رفتارهای بالا را کنار بگذارید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: