کد خبر: ۱۸۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 24
طی آمارهای ارائه شده، یک درصد جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند، حدود 700 تا 800 هزار مبتلا به صرع در کشور وجود دارد و هرساله هزار بیمار مبتلا به صرع غیرقابل کنترل، به جامعه اضافه می شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین المللی صرع گفت: حدود 70 درصد بیماران مبتلا به صرع به دارو جواب می دهند و تنها 30 درصد به اقدامات تشخیصی متفاوت نیاز دارند

به گزارش شفا آنلاین، دکتر جعفر مهوری در مراسم افتتاحیه این کنگره با بیان ایندکه در میان بیماران مغز و اعصاب، صرع یکی از بیماری های خوب درمان و قابل درمان است، افزود: بیمارانی که دارودرمانی می شوند، پس از پایان دارودرمانی هیچ مشکلی نخواهند داشت و به طور کامل درمان شده اند.

وی اظهار کرد: مادران باید نسبت به مصرف دارو در دوران بارداری(Pregnancy) دقت کرده و حتما تحت نظر پزشک معالج دارو مصرف کنند.

مهوری تاکید کرد: والدینی که دارای نوزاد هستند باید دقت کافی داشته باشند که اگر علایم مشکوک و غیرطبیعی در صحبت کردن، راه رفتن و صدا درآوردن های فرزند خود مشاهده کردند، به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنند. همچنین خیره شدن کودک به یک نقطه یکی از علایم بیماری صرع(Epilepsy) است.

وی در خصوص امار ابتلا به صرع گفت: طی آمارهای ارائه شده، یک درصد جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند، حدود 700 تا 800 هزار مبتلا به صرع در کشور وجود دارد و هرساله هزار بیمار مبتلا به صرع غیرقابل کنترل، به جامعه اضافه می شود که همه اینها، اهمیت توجه به این بیماری را می رساند.

چهاردمین کنگره بین المللی صرع در محورهای تشخیص صرع ازجمله نوار مغزی، ام آر ای، روش های درمانی جدید در افراد پیر و همچنین در زنان، اطفال و نوزادان، جنبه های روانی صرع از امروز تا ششم بهمن ماه برگزار می شود.

طی سه روز برگزاری این کنگره در اصفهان حدود 50 سخنرانی ایرانی و خارجی و هفت سخنران از دانشگاه های کشورهای کانادا- برزیل-ایتالیا- اتریش و استرالیا حضور دارند.

صرع
صرع به واقع یک اختلال سیستم اعصاب مرکزی ( اختلال عصبی ) است که در آن فعالیت سلول های عصبی در مغز مختل می شود و باعث تشنج می شود که در طی آن تجربه رفتار غیر عادی، نشانه ها و احساس، از جمله از دست دادن هوشیاری رخ می دهد.

علائم تشنج متفاوت است برخی از افراد مبتلا به صرع، به هنگام تشنج(Seizure) به سادگی برای چند ثانیه مستقیم خیره می شوند در حالی که برخی بارها و بارها دست و یا پاهای خود را حرکت یا کشش ها ناگهانی می دهند.

تشنج به اختلال عملکرد فیزیولوژیک قشر مغز گفته می شود که در آن تخلیه الکتریکی غیر طبیعی و همزمان دسته ای از سلول های مغزی به طور موقت و گذرا ایجاد می شود.

به گزارش انجمن صرع ایران، اگر این وضعیت تنها یک بار ایجاد شود یا اینکه در زمینه بیماری دیگری (مانند کمبود کلسیم یا کاهش قند خون) باشد، تشخیص صرع داده نمی شود، بلکه زمانی گفته می شود که این وضعیت'epilepsy' یا 'صرع' است که حملات تکرار شونده باشند.

در واقع صرع یک بیماری مزمن است که در آن حمله های تشنج به شکل یا اشکال خاصی هر از چند گاه ایجاد می شود.

صرع انواع مختلفی دارد که بر حسب چگونگی خصوصیات آن از لحاظ بالینی و یا الکتروفیزیولوژیک -که در نوار مغزی نشان داده می شود- طبقه بندی می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: