کد خبر: ۱۸۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
متأسفانه بسیاری هستند که از پرداخت مالیات به دولت طفره می روند. در این بین، پزشکان هم با وجود درآمد بالایی که دارند، خیلی تمایلی به پرداخت مالیات ندارند و به عناوین گوناگون، از زیر پرداخت مالیات فرار می کنند
شفا آنلاین>سلامت>هم اکنون هیچ یک از بانکهای کشور، از سپرده‌های مردم مالیات نمی‌گیرند؛ مثلا زمانی که پول جمع آوری شده در مطب به صورت سپرده به بانک می‌رود، دیگر شامل پرداخت مالیات نمی شود و از این طریق پزشکان مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند

به گزارش شفا آنلاین، محمود بهمنی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص فرار مالیاتی برخی از پزشکان اظهار داشت: متأسفانه بسیاری هستند که از پرداخت مالیات به دولت طفره می روند. در این بین، پزشکان هم با وجود درآمد بالایی که دارند، خیلی تمایلی به پرداخت مالیات ندارند و به عناوین گوناگون، از زیر پرداخت مالیات(Tax) فرار می کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه پزشکان از دستگاه پوز استفاده نمی‌کنند و یا حسابهای بانکی به نام افراد دیگر است، گفت: وقتی پزشکان از این روشها استفاده می‌کنند، ردیابی مالیات را دچار مشکل می‌کنند. اینکه برخی می‌گویند به هر حال این پول ها به بانک می‌رود و باید مالیات بر درآمد پرداخت شود، حرف غلطی است.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ یک از بانکهای کشور، از سپرده‌های مردم مالیات نمی‌گیرند؛ مثلا زمانی که پول جمع آوری شده در مطب به صورت سپرده به بانک می‌رود، دیگر شامل پرداخت مالیات نمی شود و از این طریق پزشکان مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند. این در حالی است که پزشکان باید مالیات خود را پرداخت کنند؛ بنابراین، باید برای آن سازوکار معینی در نظر گرفت تا آنان را ملزم به انجام این کار کرد. اگر پزشکی به نام دیگری حساب باز کرده، باید بررسی شود. همچنین باید حسابهای اطرافیان آنها را نیز بررسی کرد و سازوکارها مشخص شود.

وی گفت: ادامه این روند توسط پزشکان قطعا به نفعشان نخواهد بود و مجبور می‌شوند قوانین سفت و سختی برای کنترل آنها در نظر بگیریم، به عنوان مثال، ممکن است طرحی برای کنترل تعداد بیماران در نظر گرفته و مشخص شود که یک پزشک در روز چه تعداد بیمار را ویزیت کرده و یا راه‌های دیگری که مشخص کند درآمد این افراد چه میزان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: