کد خبر: ۱۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
پرستاری شغلی پراسترس است و پرستاران موتور متحرکه بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند به گونه ای که با یک لحظه غفلت آنها جان انسانی به خطر می افتد
شفا آنلاین>سلامت>عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری گفت: وزیر بهداشت باید برای تامین و تحقق به حق خواسته های جامعه پرستاری گام های جدی بردارد.

به گزارش شفا آنلاین، حیدر علی عابدی با تبریک میلاد حضرت زینب ( س ) و روز پرستار، گفت: پرستاری شغلی پراسترس(stressful) است و پرستاران موتور متحرکه بیمارستان ها و مراکز درمانی هستند به گونه ای که با یک لحظه غفلت آنها جان انسانی به خطر می افتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزیر بهداشت باید برای تامین و تحقق به حق خواسته های جامعه پرستاری گام های جدی بردارد، افزود: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مطالبات به حق جامعه پرستاری است که وزیر بهداشت باید هر چه سریع تر دستور اجرای آن را در بیمارستان ها صادر کند.

وی افزود: با اجرای این قانون پرداخت هر نوع کارانه به جای استفاده از روش های متعدد تنها از روش قانونی تعرفه های خدمات پرستاری پرداخت می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه فشار کاری بر جامعه پرستاری(Nursing society) بسیار زیاد است، تصریح کرد: متاسفانه دیده شده که در برخی بیمارستان ها یک پرستار باید خدمات رسانی به چندین بیمار را انجام دهد که این فشار کاری بالا زمینه تسریع فرسودگی شغلی و به تبع آن نارضایتی بیماران و خارج شدن پرستاران از چرخه خدمت را فراهم می کند.

عابدی افزود: طولانی بودن شیفت کاری پرستاران به دلیل کمبود پرستار تبعاتی مانند بی انگیزه شدن و لذت بخش نبودن کار، اضطراب، خستگی، اختلال و افسردگی و استرس را در میان قشر پرستاری ایجاد می کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، با بیان اینکه وزارت بهداشت باید برای جذب نیروی پرستاری و کاهش فشار کاری پرستاران تمهیدات ویژه ای را اتخاذ کند، تصریح کرد: تامین حق و حقوق پرستاران باید سرلوحه کار وزارت بهداشت(Ministry of Health) قرار گیرد؛ متاسفانه در حال حاضر نزدیک به 13 ماه است حق الزحمه و کارانه پرستاران پرداخت نشده و این افراد علاوه بر فشارهای کاری باید فشارهای اقتصادی را نیز متحمل شوند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با انتقاد از اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیش از 10 سال است همچنان خاک می خورد و اجرا نشده است، گفت: کارانه پرستاران باید از درآمد اختصاصی بیمارستان ها پرداخت شود زیرا این درآمد معین و مشخص است؛ بنابراین وزارت بهداشت می تواند از طریق درآمد اختصاصی بیمارستان ها که در حال حاضر تحت عنوان کارانه پرداخت می کند اجرای این قانون را تحقق بخشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: