کد خبر: ۱۸۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 22
وزیر بهداشت: لازم است در دوره جدید، کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی دستورالعمل نحوه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را به صورت شفاف و کاربردی مشخص و مصوب کرده و به ذینفعان آن اعلام کند.

شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: لازم است در دوره جدید، کمیسیون قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی دستورالعمل نحوه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را به صورت شفاف و کاربردی مشخص و مصوب کرده و به ذینفعان آن اعلام کند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در نشست اعضای جدید کمیسیون قیمت گذاری تجهیزات پزشکی، با بیان این مطلب، اظهار داشت: دستورالعمل تدوین شده در خصوص نحوه قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی باید با ستاد حمایت از مصرف کنندگان هماهنگ باشد و در آن پارامترهای اثرگذار در قیمت از حمله نوسانات نرخ ارز، تاخیر در پرداخت به فروشنده و سایر موراد، بررسی و لحاظ شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در قیمت‌گذاری باید مشخص شود که در حمایت از پرداختی‌های بیماران چه اقلامی باید مورد حمایت وزارت بهداشت و برای چه رده و سنی باشد که در این زمینه معاونت درمان و دفتر بازرسی وزارت بهداشت باید با اداره کل تجهیزات پزشکی همکاری مناسبی داشته باشد.

هاشمی تاکید کرد: با استقرار دفاتر فروش کمپانی‌های معتبر خارجی تجهیزات پزشکی در ایران و تجمیع و ثبت خریدها با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت‌های وزارت بهداشت، هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران و اداره کل تجهیزات پزشکی، کشف قیمت ارزی تجهیزات پزشکی نیز قابل انجام خواهد بود.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: سقف قیمت اعلام شده از سوی کمیسیون قیمت گذاری توسط مراکز درمانی دولتی و خصوصی باید رعایت شود.

گفتنی است، اعضای جدید کمیته قیمت گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی شامل دکتر اصغری - معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر مسائلی - مشاور وزیر و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر اولیایی‌منش - دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، دکتر علیرضا عسکری -مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان، دکتر حسین قریب - رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی درمعالجه بیماران، مهندس مریم قاسمی - دبیر هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، مهندس احمد مسلمی - دبیر انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، ابوالفتح صانعی - رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران و دکتر محمدحسین رحمتی - عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند.

ضرورت استفاده از فرصت پسابرجام برای استفاده از تجهیزات پزشکی با کیفیت و با قیمت مناسب

بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت همچنین در نشست با اعضای جدید کمیته فنی تجهیزات پزشکی، اظهار داشت: باید در تعریف و دستورالعمل تجهیزات پزشکی ساخت ایران بازنگری و در جهت ساخت تجهیزات پزشکی با کیفیت، شفاف‌سازی شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: سیاست‌های حمایت از تولید تجهیزات پزشکی باید توسط کمیته فنی بررسی و اعلام و در آن هماهنگی سایر نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز لحاظ شود.

هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت و فرصت به وجود آمده در دوران پسابرجام، یادآور شد: باید از این فرصت برای استقرار مستقیم دفاتر فروش کمپانی‌های معتبر خارجی در ایران استفاده کنیم تا دسترسی به این تجهیزات با قیمت مناسب و ارائه خدمات پس از فروش، فراهم شود.

وزیر بهداشت، همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های وزارت بهداشت با اداره کل تجهیزات پزشکی در ثبت خریدها، بررسی موجودی انبارهای مراکز درمانی، تجمیع خریدها بر اساس نیازمندی و شاخص‌های مشخص شده و نیز مقابله با تقلب و قاچاق کالا را ضروری دانست و گفت: کمیته فنی تجهیزات پزشکی برای سیاستگذاری و تعریف رابطه عمر مفید تجهیزات پزشکی و زمان اسقاط‌سازی آنها و معادل سازی هزینه فرانشیز دریافتی از بیماران بر اساس طول عمر دستگاه‌ها، باید برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

گفتنی است، اعضای این کمیته شامل دکتر اصغری - معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر قاسم جان بابائی - معاون درمان، دکتر عباسعلی کریمی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، دکتر رضا مسائلی مشاور - وزیر و مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی، دکتر محمدحسین قریب - رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی درمعالجه بیماران، دکتر علیرضا عسکری - مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان، مهندس سیدحسین صفوی، دکتر عباس مه - رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی و ابوالفتح صانعی - رئیس اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی ایران هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: