کد خبر: ۱۸۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
.این اختلال باعث بروز مشکلات قابل توجهی می شود که توانایی تعامل با دیگران و روابط اساسی زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود 1% از افراد عادی به این اختلال مبتلا هستند.

شفا آنلاین:كناره گیری از روابط اجتماعی، احساس بی كفایتی و حساسیت به نسبت به طرد یا انتقاد دیگران، دوری از فعالیتهای شغلی كه نیاز به تایید دیگران دارد.اختلال شخصیت <.Personality disorder>دوری گزین با احساس بازداری اجتماعی افراطی ، بی کفایتی وحساسیت نسبت به انتقادو طرد شدن مشخص شده است


به گزارش شفا آنلاین:.این اختلال باعث بروز مشکلات قابل توجهی می شود که توانایی تعامل با دیگران و روابط اساسی زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود 1% از افراد عادی به این اختلال مبتلا هستند.

نشانه های اختلال شخصیت اجتنابی :
شامل رفتارهای متفاوتی می شود که در زیر به آنها اشاره می کنیم :
üاجتناب از کار، گریز از اجتماع یا اجتناب از فعالیت های مدرسه بخاطر ترس از انتقاد و طرد شدن. ممکن است فکر کنید که بارها و بارها در موقعیت های اجتماعی مورد پذیرش نبوده و خوش آیند نیستید حتی وقتی که این گونه هم نبوده است. این به این دلیل است که این افراد سطح تحمل کمی برای انتقاد پذیری دارندو اغلب خودشان را زیاد مورد پسند دیگران نمی دانند.
- اعتماد به نفس پائین
- منزوی ساختن خود

درمان های اختلال شخصیت دوری گزین
مانند سایر اختلالات شخصیت یک متخصص سلامت روان برنامه درمانی مناسبی را برای شما در نظر خواهد گرفت.درمان های این اختلال متفاوت هستند اما بیشتر شامل روان درمانی می باشند.اگر شرایطی مانند اضطراب و افسردگی تشخیص داده شده است ممکن است از دارودرمانی مناسب استفاده شود

پزشک آنلاین

.دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: