کد خبر: ۱۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
افراد می‌توانند با اتخاذ یک برنامه مناسب ترک سیگار احتمال ترک همیشگی سیگار را افزایش دهند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>به عقیده مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ترک سیگار یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید و مزایای ترک سیگار تنها پس از 20 دقیقه از آخرین سیگار استعمال شده آغاز می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین:باوجوداین، ترک سیگار<Quit Smoking> می‌تواند سخت باشد، مخصوصاً به این دلیل که اکثر افراد در حال تلاش برای ترک سیگار با علائم ترک نیکوتین مواجه می‌شوند. دکتر داگلاس ای جرنبی، مدیر خدمات بالینی در مرکز تحقیقات و مداخله تنباکو در دانشگاه ویسکانسین می‌گوید که یک خبر خوب این است که افراد می‌توانند با اتخاذ یک برنامه مناسب ترک سیگار احتمال ترک همیشگی سیگار را افزایش دهند. یک برنامه مناسب برای ترک سیگار می‌تواند باعث افزایش انگیزه فرد برای ترک سیگار شود. برای آنکه خودتان را برای آغاز روز بدون سیگار آماده کنید پنج گام زیر را بردارید:
1. ظرف دو هفته آتی یک روز را انتخاب کنید.
اگر هرچه زودتر سیگار را ترک کنید برای شما بهتر خواهد بود. اما برای مهیاکردن خود برای ترک این عادت نیاز به زمان‌دارید.
برای مثال، می‌توانید یک روز خاص از زندگی خود همچون روز تولد یا سالگرد ازدواج خود را به‌روز ترک سیگار اختصاص دهید.
بعضی از افراد روز اول سال نو را برای آغاز ترک سیگار خود انتخاب می‌کنند. حتی بعضی از آمریکایی‌ها سومین سه‌شنبه ماه نوامبر را برای ترک سیگار انتخاب می‌کنند، چون در این روز جامعه سرطان آمریکا همایش سالانه‌ای را برای سیگاری‌های ترک‌کننده برگزار می‌کند. مهم نیست که چه روزی را انتخاب می‌کنید، مهم این است که این روز را به‌عنوان روز بدون سیگار ثبت کنید و واقعاً از این روز به بعد بدون این عادت بد زندگی کنید.
2. یک برنامه ترک مصرف تنباکو انتخاب کنید.
اگرچه بعضی از افراد می‌توانند سیگار را به‌تنهایی ترک کنند، اما الزاماً هیچ دلیلی وجود ندارد که فرد برای ترک سیگار کمکی نگیرد. منابع و امکانات زیادی وجود دارند که می‌توانند در ترک سیگار به شما کمک کنند، حتی بعضی از آن‌ها رایگان هستند.
برای مثال، بعضی از کلینیک‌های ترک اعتیاد مشاورهایی دارند که می‌توانند فرد را تشویق به ترک اعتیاد کنند و راه را به او نشان دهند.
علاوه بر این، اپلیکیشن هایی نیز وجود دارند که می‌توانند در ترک سیگار مفید باشند. به‌طورکلی، مراکز ترک اعتیاد دولتی و خصوصی می‌توانند برنامه‌های ترک اعتیاد رسمی به فرد ارائه دهند. اگر به ستوه آمده‌اید و نمی‌دانید که ترک اعتیاد را از کجا آغاز کنید می‌توانید از پزشک خود بخواهید تا شما را به نزدیک‌ترین کلینیک ارجاع دهد.
3. برنامه‌ای برای مقابله با میل به نیکوتین تدارک ببینید.
اکثر افرادی که سیگار را ترک می‌کنند با علائم ترک نیکوتین همچون اضطراب، تندخویی و مشکل در خوابیدن مواجه می‌شوند. اما اگر بدانید که انتظار چه چیزهایی را باید داشته باشید، می‌توانید برنامه‌ای تدارک ببینید تا با میل به نیکوتین مقابله کنید. برای مثال، دکتر جرنبی می‌گوید که اگر هرروز صبح به هنگام صرف قهوه هوس سیگار کشیدن به سر شما می‌آید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ذهن خود را از این هوس منحرف کنید. جویدن آدامس بدون قند، آب‌نبات نعناعی و آب‌نبات سفت می‌تواند حواس شما را پرت کند. اگر فکر می‌کنید که مقابله با علائم ترک برای شما سخت خواهد بود، از پزشک خود بخواهید که یک محصول جایگزین نیکوتین مانند آدامس نیکوتین، افشانه اسپری نیکوتین یا پچ نیکوتین برای شما تجویز کند.
4. از حمایت دوستان و اعضای خانواده غیر سیگاری خود بهره‌مند شوید.
اگر وجود افراد سیگاری در دوروبرتان باعث ایجاد وسوسه سیگار کشیدن در شما می‌شود، سعی کنید که از آن‌ها دوری‌کنید و وقت خود را با دوستان و اعضای خانواده غیر سیگاری خود بگذرانید.
حتی بهتر است که به دوستان و اعضای خانواده غیر سیگاری خود بگویید که در حال ترک سیگار هستید و اگر پیشنهاد یا کمکی دارند به گرمی از آن‌ها استقبال می‌کنید. باوجوداین، اگر امکان دوری کردن از افراد غیر سیگاری برای شما وجود ندارد، از آن‌ها بخواهید که جلوی شما سیگار نکشند.
5. ایجاد تغییرات سلامت بخش دیگر در برنامه روتین خود
پیش از آنکه روز ترک شما فرابرسد، سیگارها، کبریت‌ها، جاسیگاری‌ها و دیگر محصولات مرتبط با تنباکو را دور بیندازید. سپس برای مواردی همچون شروع فعالیت بدنی، حضور درجاهای بدون دود، گذراندن وقت با افراد غیر سیگاری و عدم نوشیدن الکل مخصوصاً به هنگام سیگار کشیدن برنامه‌ریزی کنید.
به یاد داشته باشید که اگر پیشاپیش این تغییرات را در برنامه روتین خود به وجود آورید بهتر می‌توانید خود را از موقعیت‌هایی دور کنید که باعث ایجاد وسوسه سیگار کشیدن در شما می‌شوند. بسیاری از افراد توانسته‌اند با استفاده از این روش‌ها سیگار کشیدن را ترک کنند، درنتیجه شما هم می‌توانید آن را ترک کنید.
درنتیجه یک فرد برای ترک سیگار ابتدا باید خود را برای ترک سیگار آماده کند و صرف اراده برای ترک سیگار کافی نیست، هرچند وجود اراده برای ترک سیگار نیز عامل بسیار مهمی است.سپید

everydayhealth


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: