کد خبر: ۱۸۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 22
مرد شیطان‌صفتی که با ربودن ماشین‌، تحت پوشش مسافرکش زنان جوان را به حاشیه شهر می‌برد و آن‌ها را تحت آزار و اذیت قرار می‌داد، در تعقیب و گریز پلیس تهران دستگیر شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>: مرد شیطان‌صفتی که با ربودن ماشین‌، تحت پوشش مسافرکش زنان جوان را به حاشیه شهر می‌برد و آن‌ها را تحت آزار و اذیت قرار می‌داد، در تعقیب و گریز پلیس تهران دستگیر شد.

به گزارش شفا آنلاین:او تاکنون به آزار و اذیت چند زن اعتراف کرده‌است و تجسس برای شناسایی سایر آزاردیدگان احتمالی در دستور کار کارآگاهان پایتخت قرار دارد.

11 آذر سال‌جاری زن جوانی با مراجعه به کلانتری 147 گلبرگ به ماموران گفت که توسط راننده خودروی پراید 141 نقره ای ربوده شده و در حالی‌که این شخص پس از سرقت کیفش قصد آزار و اذیت وی را داشته در یک لحظه موفق به فرار از دست این شخص شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی، سرقت مقرون به آزار و اذیت و ایراد ضرب و جرح عمدی، به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت دو ظهر از خیابان جشنواره به مقصد سیدخندان سوار پراید 141 نقره‌ای رنگ شدم. راننده جوانی لاغر اندام، حدود 40 تا 45 ساله با ته ریش و معتاد به نظر می‌رسید. بین راه در اتوبان شهید باقری از مسیری رفت که بسته بود و بيان کرد که اینجا بسته است و باید از مسیر دیگری برود. من چون به مسیر شهری آگاهی کامل ندارم ، ابتدا باور کردم اما در ادامه به او اعتراض کردم که از مسیر اصلی برود ناگهان راننده از مسیر اصلی خارج شد و به مسیر فرعی در محدوده شهرک امید رفت. ترسیده بودم و از او خواستم که ماشین را متوقف کند اما راننده بی‌توجه به درخواست‌هایم سرعت ماشینش را زیاد کرد.

شاکی در ادامه اظهاراتش افزود: می‌خواستم خودم را از ماشین به بیرون پرت کنم که راننده دستم را محکم گرفت و کشید و شروع کرد به کتک زدن من. مرا بین فاصله دو صندلی جلو انداخت و شروع به تهدید و فحاشی کرد. گلوی مرا به شدت فشار می‌داد و ضربات محکمی به سر و صورتم می زد. قصد آزار و اذیت مرا داشت که با او درگیر شدم و با تلاش زیاد و ضربات پا توانستم در ماشین را باز و خودم را از ماشین به بیرون پرتاب کنم.

شناسایی خودروي پراید 141

کارآگاهان پایگاه چهارم با انجام تحقیقات میدانی و بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودرو پراید 141 نقره‌ای شدند و در بررسی ارکان هویتی خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده ودر همان روز در منطقه شهرری سرقت شده است.

ساعت یک بامداد 6 روز بعد، گشت آشکار پلیس آگاهی هنگام گشتزنی در محدوده اتابک به خودروی پراید که به صورت مشکوک در کوچه‌ای خلوت و تاریک پارک بود، مشکوک شدند. در بررسی به عمل آمده اطلاع پیدا کردند که خودرو دارای سابقه سرقت بوده و دستور دستگیری سرنشیان آن در سیستم جامع پلیس ثبت شده است.

راننده خودروی پراید با مشاهده گشت پلیس آگاهی اقدام به روشن کردن پراید و فرار از محل می کند. در زمان تعقیب و گریز، ماموران گشت متوجه حضور زنی در قسمت سرنشین صندلی جلوی پراید شدند که با راننده درگیر شده است؛ درنهایت خودروي پراید از مسیر اصلی منحرف شده و با جدول کنار خیابان برخورد می‌کند و و راننده آن دستگیر می شود.

شناسایی متهم سابقه دار

با دستگیری راننده پراید به نام «علیرضا» 45 ساله و در بررسی سوابق وی مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌داری است که بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با آزار و اذیت جنسی، آتش‌سوزی عمدی و سرقت اماکن در تهران ، ورامین و استان اصفهان دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار دارد.

زن جوانی که در زمان دستگیری متهم در داخل خودروي پراید حضور داشت و با متهم درگیر شده بود، پس از حضور در پایگاه چهارم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 10 شب 16 آذر حالی‌که هوا بارانی بود از محل کارم در افسریه به قصد رفتن به خانه خارج شده و به عنوان مسافر سوار یک خودروي پراید شدم. زمانی‌که در نزدیکی محل سکونت به راننده اعلام کردم کمی جلوتر پیاده خواهم شد، ناگهان راننده خودرو را متوقف کرد و به سرعت به عقب ماشین آمد. به من حمله‌ور شد و با دست، دهان و گلویم را گرفت و به زور مرا به صندلی جلو برد و درهای ماشین را قفل کرد و مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. در همین زمان این شخص متوجه چراغ گردان ماشین پلیس شد که بلافاصله ماشین را روشن کرده و شروع به حرکت کرد. در نهايت پس از طی مسافت کوتاهی و در حالی‌که ماشین پلیس به دنبال ما آمده بود ، با این شخص درگیر شده و موفق شدم خودرو را از مسیر اصلی اش خارج کنم و در ادامه ماموران نیز اقدام به دستگیری راننده پراید کردند.

با توجه به سوابق متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با آزار و اذیت جنسی، شناسایی دو شاکی و به منظور بررسی پرونده‌های مشابه و شناسایی دیگر شاكيان احتمالی هماهنگی های لازم انجام و متهم برای ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به اداره شانزدهم و بررسی پرونده های مشابه، کارآگاهان موفق به شناسایی دو زن دیگری شدند که درست به همین شیوه و شگرد مورد آزار و اذیت قرار گرفته بودند. این دو زن پس از حضور در اداره شانزدهم و مواجهه حضوری با متهم پرونده، وی را مورد شناسایی قرار دادند.

یکی از شاكيان جدید که به شدت از ناحیه سر و صورت دچار جراحت و شکستگی شده و به مدت یک ماه نیز تحت اقدامات درمانی قرار داشت، پس از شناسایی متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز 10 شهریور از مقابل ترمینال جنوب به مقصد شهرستان سوار خودرو ي سواری 405 یا آردی مشکی رنگ شدم پس از سوار شدن، راننده حرکت کرد و مدعی شد که در میدان کشتارگاه مسافر خواهد زد اما کسی را سوار نکرد. راننده به سمت قم در حرکت بود که ناگهان تغییر مسیر داد! زمانی‌که به او اعتراض کردم به سمت من حمله‌ور شد و مرا به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد. راننده به سمت جاده ای خاکی در حاشیه اتوبان حرکت کرد و آنجا بود که با تهدید و ضرب و شتم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. ضرباتی که به سرم وارد شد به حدی محکم بود که دیگر قادر به مقاومت نبودم و بیهوش شدم.

زمانی‌كه به هوش آمدم ، هوا تاریک شده بود و من در بیایان رها شده بودم،گویا راننده تصور کرده بود که من مرده‌ام و به همین علت مرا رها کرده بود.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر بيان كرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و باتوجه به شناسایی تعدادی از شاكيان پرونده و همچنین سوابق متهم در ارتکاب جرایم مشابه و به منظور شناسایی دیگر شاكيان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شد.

ازتمامي شاكيان احتمالی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند، دعوت می شود برای پیگیری شکایات به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.قانون پلاس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: