کد خبر: ۱۸۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 21
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به وزیر بهداشت در مورد «طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد»، توضیحاتی ارائه کرد
شفاآنلاین>سلامت> دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه ای به وزیر بهداشت در مورد «طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد»، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، در نامه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به وزیر بهداشت، آمده است: در پاسخ به نامه شماره ۹۶۵ /۱۰۰مورخ ۱۴ آذر ۹۶ و در توضیح مصوبه مورخ ۴ آذر ماه ۹۶ مجمع تشخیص مصلحت نطام پیرامون «طرح تقویت وتوسعه نظام استاندارد» بدین وسیله اشعار می دارد ایراد شورای محترم نگهبان، تنها در مورد تبصره۴ ماده ۳ بود که مجمع عینا نظر مجلس شورای اسلامی را پذیرفت و ابلاغ نمود. در تبصره ۴ ماده ۳ به صراحت ذکر شده است که خدمات بهداشتی(Sanitary)، درمانی و دارویی، مشمول حکم ماده ۳ نمی باشد. در قانون مذکور رای کالاها و تجهیزات پزشکی و عدم سوءاستفاده از آنها چارچوب مشخصی به شرح ذیل تعیین شده است:

در تبصره ۱ بند ۱ ماه ۷ آمده فهرست کالاها و تجهیزات (Equipment)پزشکی و استاندارد آنها به موجب آئین نامه خواهد بود که با پیشنهاد سازمان استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. لذا مصوبه مجمع «فقط در برگیرنده تجهیزات و کالاهای پزشکی است» ضمناً درخصوص موارد مندرج در نامه مذکور، نظیر مواد خوراکی، آشامیدنی و دارویی هیچ مورد اختلافی به مجمع منعکس نشده و براساس ماده ۳ قانون تقویت و توسعه نظام اسناندارد، رعایت سیاست های کلی سلامت الزامی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: