کد خبر: ۱۸۱۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 2018January 17
بیماری آنفلوانزا به‌ناگاه رخ می‌دهد و نشانه‌هایی مانند تب، كوفتگی و درد در بدن، سر درد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه‌ی خشك و گلوی دردناك یا خشك را بروز می‌دهد.
شفاآنلاین>سلامت>نظری متخصص بیماری های داخلی گفت:آنفلوانزا(Influenza) یك بیماری ویروسی است كه بخش‌های بالایی مجراهای تنفسی را درگیر می‌كند.

به گزارش شفاآنلاین،نظری متخصص بیماری های داخلی گفت:  بیماری آنفلوانزا به‌ناگاه رخ می‌دهد و نشانه‌هایی مانند تب، كوفتگی و درد در بدن، سر درد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه‌ی خشك و گلوی دردناك یا خشك را بروز می‌دهد.

وی افزود: انفلوانزا با سرماخوردگی تفاوت دارد؛ به طور معمول نشانه‌های آنفلوانزا شدید‌تر است و بیمار اغلب نسبت به سرماخوردگی زمان بیش‌تری از كار و مدرسه بازمی‌ماند.

نظری همچنین با اشاره به اینکه گاهی بیماری به عفونت باكتریایی، از جمله عفونت گوش، عفونت سینوس‌ها یا عفونت مجراهای تنفسی(برونشیت)، می‌انجامد البته، با نگهداری مناسب از بیمار در خانه می‌توان از این عفونت‌ها پیش‌گیری كرد.

وی گفت: استراحت برای كاهش تب و سر درد مفید است و  شستن دست و صورت و پاشویه، البته نه با آب بسیار سرد، نیز به كاهش تب كمك می‌كند.
برچسب ها: آنفلوآنزا ، ویروس ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: