کد خبر: ۱۸۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 2018January 17
بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی(ره) رامهرمز در سال ۹۴ تعطیل و به جای آن بیمارستان مادر با ۹۰ تخت و با امکانات مستهلک و دست دوم متعلق به بیمارستان امام خمینی، افتتاح شد و موجب نارضایتی شدید مردم شد
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم رامهرمز در مجلس با استناد به اصل ۷۹ قانون اساسی در خصوص اتفاقات جلسه سوال از وزیر بهداشت و درمان در مورخ ۲۴ دی‌ماه توضیح داد و از عملکرد خود دفاع کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، اقبال محمدیان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح تحول ناکارآمد سلامت باعث تحمیل بیشتر هزینه به وزارت بهداشت شده است. با وجود انجام چندین بار نطق در صحن علنی و چند مکاتبه رسمی با وزیر بهداشت و درمان هیچ اقدامی برای رفع مشکلات درمانی رامهرمز و رامشیر انجام نشد و بیمارستان رامشیر به دلیل کمبود امکانات و نیرو تبدیل به یک انبار بزرگ شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی امام خمینی(ره) رامهرمز در سال ۹۴ تعطیل و به جای آن بیمارستان مادر با ۹۰ تخت و با امکانات مستهلک و دست دوم متعلق به بیمارستان امام خمینی، افتتاح شد و موجب نارضایتی شدید مردم شد. به صورت طبیعی وقتی بیمارستانی  جایگزین بیمارستان دیگر می‌شود باید ۱۶۰ تخت داشته باشد و این در حالی است که نیاز امروز بنا بر سهم سرانه، ۲۷۳ تخت است. نباید به عقب برگردیم.

وی گفت: طی این مدت هر شب به دلیل کمبود پزشک مراجعات بیماران بین کادر درمانی و مراجعان درگیری به وجود می آید. هر چه فریاد می‌زنیم کسی جوابگو نیست. در کجا سراغ دارید که یک پزشک عمومی  ۵۰۰ نفر را ویزیت کند؟ آیا امکان تشخیص درد و امکان رسیدگی به درمان درست وجود خواهد داشت؟ چرا برای یک سرماخوردگی ساده مردم بیش از ۵ ساعت در نوبت  می‌نشینند؟  آقای رئیس جمهور شما که قول دادید هوای مردم خوزستان را داشته باشید آیا حق مردم خوزستان این است که سه بیمارستان رامهرمز و رامشیر ۲۴۰ پست بدون مسؤول داشته باشد؟

محمدیان ابراز تاسف کرد: علاوه بر مشکل بیکاری در حوزه درمان نیز مشکل داریم. مراکز درمانی برای مردم مشکل به وجود می‌آورند. کارگروهی که به رامهرمز اعزام شدند از نزدیک حقایق را ببینند و گزارش کاملی ارائه دهند تا با یک تصمیم انقلابی این مشکلات رفع شود و اعزام این هیات متکی بر رفع مشکلات مردم شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: