کد خبر: ۱۸۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
پول دارو باید در صندوق واحدی تجمیع شود تا تامین دارو با مشکل مواجه نشود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: پول دارو باید در صندوق واحدی تجمیع شود تا تامین دارو با مشکل مواجه نشود.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی در مورد برخی اظهارت مبنی بر اینکه تاخیر سازمان های بیمه گر در پرداخت مطالبات بیمارستان ها تامین برخی داروهای بیماران خاص را با مشکل جدی مواجه کرده است، گفت: هزینه دارویی بیماران خاص بسیار سنگین و قیمت داروها سرسام آور است از سویی عدم پرداخت مطالبات بیمارستان ها از سوی بیمه ها نیز برای این بیماران دردسرساز و تامین داروی آنها را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بیش از یک سال است بدهی بیمارستان ها از سوی بیمه ها پرداخت نشده است، افزود: بارها جلساتی برای رفع این مشکل برگزار شده و کمیسیون بهداشت نیز پیگیر این موضوع است اما متاسفانه این پیگیری ها به نتیجه نرسیده و عدم پرداخت مطالبات چرخه تامین دارو را با مشکلاتی مواجه کرده است که ممکن است با این وضعیت سلامت(Health) بیماران به خطر افتد.

وی با انتقاد از اینکه بخشی از مطالبات بیمارستان ها پرداخت شده است اما متاسفانه این مراکز منابع را در سایر موارد هزینه کرده و مطالبات شرکت های دارویی را پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: متاسفانه از سویی ارائه خدمات به بیمه سلامت(Health insurance) تنها در مراکز دولتی امکان پذیر است و قشر ضعیف نیز با مشکل مواجه شده اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم، ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات و  شفاف سازی در حوزه دارو بهتر است پول دارو در صندوق واحد و جداگانه ای تجمیع شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته تا زمانی که دفترچه الکترونیک سلامت و سیستم ارجاع اجرا نشود مشکلات حوزه سلامت تمامی ندارد و با بدهی های انباشته روبرو خواهیم بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: