کد خبر: ۱۸۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 15
میرمحمدی گفت: بیماری اوتیسم به دلایل مختلف در جامعه رو به افزایش است و باید مداخله زود هنگام پزشکان را یک ضرورت بدانیم.
شفا آنلاین>سلامت>میرمحمدی گفت: بیماری اوتیسم به دلایل مختلف در جامعه رو به افزایش است و باید مداخله زود هنگام پزشکان را یک ضرورت بدانیم.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه میرمحمدی عضو کارگروه سلامت زنان دفتر ریاست جمهوری با اشاره به پیام معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بیماری اوتیسم امروزه به عنوان اختلالی که شرایط همه اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد شناخته شده است؛ این بیماری در جوامع صنعتی رو به افزایش بوده و از جمله عوامل متعدد دخیل در آن سبک زندگی و فاصله از طبیعت عوامل استرس‌زا و آلودگی‌های محیطی است.

وی گفت: اوتیسم از آنجا که سبب اشکال در برقراری ارتباط با دیگران، روابط کلامی و تعاملات می‌شود به ویژه برای مادران سختی و دشواری‌های خاص خود را دارد و برگزاری نشستی که هدفش تبیین تلاش‌های منحصر به فرد مادران اوتیسم و چالش‌های پیش روی آنها است، اقدامی ارزشمند و لازم به شمار می‌رود.

میرمحمدی اظهار داشت: اوتیسم می‌تواند سلامت روان مادران را تحت تاثیر قرار دهد، مادر همه وقت و توان خود را برای فرزند مبتلا به اوتیسم به کار می‌گیرد در حالی که در ظاهر ممکن است اتفاق چندانی برای بهبود و بازگشت آرامش به خانواده رخ ندهد؛ بنابراین آموزش خانواده و مشارکت پدران در میدان دشواری‌ها، همچنین مداخله پزشکان متخصص برای آنکه مادران اوتیسم بتوانند در وضعیت بهترین به لحاظ فردی و نیز بهبود فرزند قرار گیرند نقش اصلی و اساسی را ایفا می‌کنند و می‌تواند در کاهش عوارض و دشواری‌های اوتیسم موثر باشد.

وی گفت: بی‌تردید مادران و خانواده با اطلاع کافی از ابعاد این بیماری و نحوه مداخله و راه‌های کاهش عوارض آن می‌توانند شرایط بهتری را ایجاد کنند.
نقش پررنگ خیرین  و سازمان‌های مردم نهاد در رسیدگی به بیماران اوتیسم

میرمحمدی گفت: خوشبختانه در کشور ما همت بلند داوطلبان خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای رسیدگی به این بیماران و آموزش و توان افزایی خانواده‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و خدمات ارزنده این تشکل‌ها می‌تواند هم در پیشگیری و هم در کاهش عوارض این گونه بیماری‌ها موثر باشد.

عضو کارگروه سلامت زنان دفتر ریاست جمهوری در پایان گفت: لازم می‌دانم از انجمن خیر اوتیسم ایران برای تلاش به منظور کاهش رنج ها و آلام بیماری خانواده‌ها و مادران تشکر کنم؛ امیدوارم دستگاه‌های مسئول نیز به خوبی وظایف خود را در این زمینه به انجام رسانند.
برچسب ها: اوتیسم ، متخصصان ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: