کد خبر: ۱۸۱۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 15
این روز‌ها در دنیا مکمل‌های ویتامینی و غذایی صنعتی چند میلیارد دلاری است و هزاران شرکت دارویی در سراسر دنیا به تولید این مکمل‌ها با فرمول‌ها و شیوه مصرف متفاوت می‌پردازند.
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان به دلیل آشنایی با بیماری‌ها و خواص مواد غذایی و شیمیایی از سلامت مطلوبی برخوردار هستند پس با رعایت الگوی تغذیه و سبک زندگی آن‌ها می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها ایمن ماند.

به گزارش شفا آنلاین،این روز‌ها در دنیا مکمل‌های ویتامینی و غذایی صنعتی چند میلیارد دلاری است و هزاران شرکت دارویی در سراسر دنیا به تولید این مکمل‌ها با فرمول‌ها و شیوه مصرف متفاوت می‌پردازند.

انتخاب بهترین مکمل ویتامینی دارای مزایای درمانی مناسب، تقویت و برطرف کننده نیاز بدن به ویتامین‌ها و مواد معدنی با توجه به دامنه وسیع انواع نام‌های تجاری محصول‌ها برای افراد بسیار سخت و دشوار شده است.
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای انتخاب مکمل ویتامینی حتماً با پزشک مشاوره انجام دهند و پس از تست کشت خون و بررسی کمبود بدن به مواد مختلف بهترین مکمل را انتخاب و دربازه زمانی استاندارد مصرف کنند.

اکنون در دنیا بیش از ۲۹ هزار مکمل ویتامینی و غذایی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته و انتخاب یک مکمل از بین این میزان بالا تنوع دارو در جهان کارمشکلی است.

بسیاری از دانشمندان از برخی مواد طبیعی برای حفظ سلامت خود استفاده می‌کنند و به همین دلیل از میزان سلامت بالایی به نسبت دیگران بهره‌مند هستند که این خوراکی‌ها شامل موارد زیر هستند.

زردچوبه: یکی از مفید‌ترین ادویه‌ها برای حفظ سلامت زرچوبه است که در خوراک‌های آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افزون بر طعم و مزه منحصربه فردی که زردچوبه به خوراک می‌دهد ماده تشکیل دهنده آن به نام کورکومین دارای خاصیت‌های درمانی زیادی است.

از جمله مزایای درمانی کورکومین برای محافظت در برابر بیماری هایی چون آرتریت روماتوئید، بیماری‌های قلبی عروقی، دمانس و آلزایمر و نیز درمان برخی سرطان‌هاست.

به همین دلیل مصرف به اندازه زردچوبه در خوراک و رژیم غذایی هفتگی برای سلامت بدن بسیار مفید است.

ویتامین D: ویتامین D، یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای حفظ سلامت بدن است، منبع اصلی تامین این ویتامین نورخورشید و برخی مواد غذایی چون لبنیات، تخم مرغ، آووکادو و دانه‌های آجیل است.


در فصل‌های سرد سال که تابش نور خورشید به دلیل دگرگونی‌های آب و هوایی کمتر است پس از اندازه گیری میزان ویتامین دی خون، می‌توان با نظارت پزشک از مکمل ویتامین دی استفاده کرد؛ میزان و زمان مصرف ویتامین حتماً باید استاندارد باشد تا فرد دچار عارضه‌های ناشی از مصرف بیش از حد ویتامین نشود.


افراد با رنگ پوست تیره بیشتر از افراد با رنگ پوست روشن به دریافت ویتامین دی و نور خورشید نیاز دارند، زیرا رنگدانه‌های پوست به نام ملانین در افراد با پوست تیره مانع ازنفوذ و جذب نور خورشید می‌شوند.

کمبود ویتامین دی سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، اختلال در عملکرد عضله‌ها و ضعف عضلانی، افسردگی و حتی ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی، چون آلرژی، آرتریت روماتوئید و ام اس می‌شود.

خوراکی‌های پروبیوتیک: مصرف این خوراکی‌ها نیز در اولویت پزشکان برای حفظ سلامت قرار دارد، از جمله خوراکی‌های حاوی باکتری‌های پروبیوتیک می‌توان مواد لبنی چون ماست، دوغ، کفیر، پنیر، شکلات و برخی ترشی‌های کشور‌های شرق آسیا را نام برد.


مصرف خوراکی‌های پروبیوتیک سبب تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون سرما خوردگی و آنفلوآنزای فصلی، درمان جوش و آکنه پوستی، تقویت استخوان‌ها و نیز بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن می‌شود، خوردن پروبیوتیک به ویژه به سالمندان و افرادی که دارای ناراحتی‌های گوارشی، چون یبوست و اسهال مزمن هستند توصیه می‌شود.

امگا ۳: یکی دیگر از مواد ضروری برای حفظ سلامت بدن، امگا ۳ است، مصرف این ماده برای رشد مغز و سلامت روان بسیار مهم است، منبع اصلی امگا سه در ماهی روغنی و برخی دانه ها، چون گردو و تخم کتان است.

کارشناسان دریافتند افراد بزرگسال برای حفظ سلامت بدن روزانه به ۲۵۰ الی ۵۰۰ میلی گرم امگا ۳ نیاز دارند، مصرف مکمل امگا سه زیرنظر پزشک در بازه زمانی استاندارد برای سلامت بدن مفید است به ویژه سالمندان مستعد به ابتلا به آلزایمر و حتی افراد بیمار با مصرف منظم امگا ۳ بهبود منحصربه فردی یافته اند.


کارشناسان با وجود مزایای درمانی مکمل‌ها توصیه می‌کنند افراد با اصلاح رژیم غذایی و مصرف خوراکی‌های سالم مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنند و تنها در صورت نیاز و به مدت محدود از مکمل‌های ویتامینی استفاده کنند.

مصرف بیش از حد برخی مکمل‌ها به ویژه ترکیب‌های دارای ویتامین دی و کلسیم می‌تواند برای بدن مضرباشد به همین دلیل استفاده استاندارد آن‌ها توصیه می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، بیماری ، ویتامین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: