کد خبر: ۱۸۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 16
بررسی های پژوهشگران کمپین گرین پیس (Greenpeace) یا صلح سبز چین نشان می دهد که کشور چین هزاران ماهی را صرف پرورش سه گونه از ماهی های پرورش یافته خود می کند. در حدود چهار هزار ماهی از چهل گونه مختلف را می توان در بندرهای ماهیگیری چینی مشاهده کرد.
 شفا آنلاین>اجتماعی>  صنعت ماهیگیری چین برای پرورش ماهی های خود هزاران ماهی کوچکتر را قربانی می کند و این مساله تخریب اکوسیستم دریایی و اقیانوس ها را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین:بررسی های پژوهشگران کمپین گرین پیس (Greenpeace) یا صلح سبز چین نشان می دهد که کشور چین هزاران ماهی را صرف پرورش سه گونه از ماهی های  پرورش یافته خود می کند. در حدود چهار هزار ماهی از چهل گونه مختلف را می توان در بندرهای ماهیگیری چینی مشاهده کرد.

    سه گونه از بزرگترین ماهی ها که محبوب ترین گونه های دریایی چین محسوب می شوند، گونه یلو کروکر (yellow croaker) هستند. برای تغذیه این گونه ها از هزاران ماهی استفاده می شود. بر اساس تحقیقات، برای پرورش یک کیلوگرم ماهی یلو کروکر نیاز به 7.15 کیلوگرم ماهی از گونه های کوچکتر است و این موضوع به معنای تخریب الکوسیستم دریایی است.

سه گونه از بزرگترین ماهی های این مرکز که محبوب ترین گونه های دریایی چین محسوب می شوند، گونه یلو کروکر (yellow croaker) هستند. برای تغذیه این گونه ها از هزاران ماهی استفاده می شود. بر اساس تحقیقات، برای پرورش یک کیلوگرم ماهی یلو کروکر نیاز به 7.15 کیلوگرم ماهی از گونه های کوچکتر است و این موضوع به معنای تخریب الکوسیستم دریایی است.

این پژوهش ها توسط سازمان محیط زیست گرین پیس یا صلح سبز (Greenpeace) حمایت شده و این سازمان در رابطه با اثرات مداوم این پرورشگاه دریایی بر محیط زیست دریایی محلی اظهار نگرانی کرده است. معمولا برداشت محصولات دریایی توسط چین بین 8 تا 9 تن در سال است البته در سال 2015 این میزان به 13.14 تن رسید. بسیاری از این ماهی ها به ماهی های زباله (trash fish) مشهورند که می توان ماهی جک مکرل ژاپنی (Japanese jack mackerel) و ماهی مون (moon fish) را در این میان نام برد. لازم به تذکر است که برخی از این ماهی ها نادر و کمیاب هستند در حالی که در پرورش ماهی چین برای تغذیه گونه یلو کروکر مورد استفاده قرار می گیرند.  

ژو وی (Zhou Wei) عضو کمپین صلح سبز چین در رابطه با مصرف ماهی های بسیار کوچک و نابالغ اظهار داشت: «اگرچه این ماهی ها برای مصرف انسان کوچک و نابالغ هستند اما به طور فزاینده ای آن ها را برای صنایع پرورش ماهی چین مورد مصرف قرار می دهند. ادامه این مساله می تواند باعث کاهش شدید میزان ماهی های کوچک در اقیانوس شود.»

این کمپین ، موضوع پرورش گونه یلو کروکرها را با ویدئو و عکس های مستند، نشان می دهد. قابل ذکر است که اطلاعات مرتبط با این کمپین در رسانه های اجتماعی چین بیش از یک میلیون بازدید کننده دارد و کامنت ها و نظرات متعددی در رابطه با آن ارائه شده است. به گفته ژو وی نظرات مختلفی از سوی متخصصان مختلف در این رابطه  نیز دریافت شده است. در همین حال تیم دریایی صلح سبز چین در مورد چگونگی مقابله با این مساله با گروه مدیریت دریایی چین وارد مذاکره شده است. ژو وی در رابطه با فعالیت های این کمپین می گوید: «همه این فعالیت ها، نشانه های مثبت هستند و می توان گفت ما در فعالیت هایمان پیشرفت داریم و آگاهی را در مورد این مساله افزایش می دهیم.»
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: