کد خبر: ۱۸۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 15
تامین سلامت مردم باید در اولویت اول باشد؛ تبلیغات نباید گمراه کننده باشد از این رو ساماندهی تفاهم نامه نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت امری مهم است که در دستور کار دستگاه ها قرار گرفته است
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اقدام مشترک وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی با ارزیابی مثبت اقدام مشترک وزارت بهداشت(Ministry of Health) و سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت، گفت: در حوزه سلامت مانند تمامی حوزه ها اطلاع رسانی و تبلیغات امری لازم و ضروری است البته این اقتصاد مبتنی بر سلامت بوده و اقتصاد صرف نیست.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، افزود: این اقتصاد ذیل سلامت قرار می گیرد و باید ویژگی های سلامت محور، مبتنی بر جامعه، حقوق و سلامت فرد باشد.

وی ادامه داد: اقتصاد و تبلیغات  این حوزه  باید مبتنی بر سلامت افراد باشد بنابراین باید از بزرگنمایی ها، حاشیه های غیرمسئولانه، اظهارات مطالب غیرواقعی و هزینه تراشی پرهیز شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: اگر بر اساس خرد جمعی و مشارکت دستگاه های مرتبط بتوان سازوکارهای لازم را ایجاد کرد تبلیغات حوزه سلامت سامان می یابد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، با بیان اینکه در تبلیغات حوزه سلامت منافع اقتصادی باید در اولویت آخر قرار گیرد، تصریح کرد: تامین سلامت مردم باید در اولویت اول باشد؛ تبلیغات نباید گمراه کننده باشد از این رو ساماندهی تفاهم نامه نظارت بر تبلیغات تجاری در حوزه سلامت(Health) امری مهم است که در دستور کار دستگاه ها قرار گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با ساماندهی تبلیغات حوزه سلامت دستگاه ها پاسخگو خواهند بود، گفت: در اغلب کشورها متولی زیربخش های حوزه سلامت وزارت بهداشت است و این دستگاه در وهله اول منافع فرد و جامعه را در نظر می گیرد سپس بخش های اقتصادی را مدنظر قرار می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: