کد خبر: ۱۸۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
استویا گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشور‌های مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود، این گیاه چند سالی است در شهر‌های شمالی ایران نیز کشت می‌شود.
شفا آنلاین>سلامت>ترکیبات موجود در استویا کالری ندارند و حدود ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند ساکاروز هستند، مصرف این گیاه تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری دارد.

به گزارش شفا آنلاین،استویا گیاه بومی آمریکای جنوبی است که امروزه در کشور‌های مختلف اروپایی کشت و مصرف می‌شود، این گیاه چند سالی است در شهر‌های شمالی ایران نیز کشت می‌شود.

استویا قدرت شیرین کنندگی بسیار بالایی دارد که می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند‌های تصفیه شده باشد.

کاهش وزن با استویا

برگ‌های استویا حاوی شیرین کننده‌های طبیعی به نام استویوزید و ربودیوزید A. هستند. ترکیبات موجود در این گیاه کالری ندارند و حدود ۳۰۰ برابر شیرین‌تر از قند ساکاروز هستند. مصرف استویا تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری دارد.

 نابودی دیابت با استویا

شیره برگ‌های استویا شیرین کننده‌ای صد در صد طبیعی است. ترکیبات موجود در این گیاه میزان گلوکز را کاهش نمی‌دهند، اما شاخص گلیسمی بسیار پایینی دارند. استویا انسولین را افزایش نمی‌دهد بنابراین بهتر است عصاره‌ی استویا جایگزین قند شود.

کاهش فشار خون با استویا

برگ‌های استویا حاوی موادی به نام استویوزید هستند؛ طبق پژوهش‌های متعدد صورت گرفته بر روی حیوانات آزمایشگاهی این ترکیب قطر رگ‌ها را افزایش می‌دهد و خون به راحتی در رگ‌ها جریان پیدا می‌کند. این گیاه برای افرادی که از فشار خون بالا رنج می‌برند بسیار مفید است.

خداحافظی با پوسیدگی دندان‌ها با استویا

عصاره گیاه استویا حاوی ترکیبات بسیار شیرینی است که باعث پوسیدگی دندان نمی‌شوند. علاوه بر این استویوزید موجود در این گیاه عملکردی مشابه با فلور دارد و از پیشرفت جرم‌های دندان جلوگیری می‌کند.

مواد لازم برای تهیه دمنوش استویا و دارچین

پودر دارچین: ۲ قاشق چای‌خوری (معادل ۶ گرم)
برگ خشک استویا: ۱۰ گرم
آب: ۳ لیوان (معادل ۶۰۰ میلی‌لیتر)
 طرز تهیه دمنوش استویا و دارچین

 آب را بجوشانید و به محض به جوش آمدن زیر شعله را خاموش کنید. برگ‌های خشک استویا و پودر دارچین را به آن اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه دَم بکشد. سپس آن را صاف و میل کنید.
برچسب ها: سلامت ، استوا ، کالری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: