کد خبر: ۱۸۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 14
لاغر کردن و به دست آوردن وزن ایده‌آل کودکانی که بیش از بلوغ چاق می‌شوند برای آنها بسیار سخت است.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی با اشاره به اینکه 80 درصد کودکان چاق دچار کبد چرب<Fatty Liver> می‌شوند، گفت: استفاده از میان وعده‌های سالم همچون نان سبوس‌دار، پنیر، تخم‌مرغ، مصرف میوه و سبزیجات تازه و خوردن یک تا 2 بار ماهی در یک ماه جهت پیشگیری از چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر حسین ایمانی  درباره راهکارهای تغذیه در کاهش وزن کودکان چاق<Obese children> اظهار کرد: لاغر کردن و به دست آوردن وزن ایده‌آل کودکانی که بیش از بلوغ چاق می‌شوند برای آنها بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه وجود کبد چرب در کودکان چاق ۸۰ درصد بیش از سایر کودکان است، افزود: توصیه ما به خانواده‌ها مبنی بر این بوده که اگر فرزند آنها از ۵ تا ۶ سالگی به بالا دچار اضافه وزن و چاقی است هرچه زودتر به پزشک متخصص تغذیه مراجعه کنند.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی با بیان اینکه وزن بالا در کودکان ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و سنگ کلیه را افزایش می‌دهد، اضافه کرد: متاسفانه شیوع چاقی در ایران رو به افزایش است و در این زمینه ژنتیک و رعایت نکردن سبک صحیح تغذیه‌ای در به وجود آمدن چاقی تاثیرگذار است.

ایمانی عنوان کرد: با افزایش وزن تعداد سلول‌های چربی نیز بالا می‌رود و این مسئله سبب شده تا ابتلا به بیماری‌های کلیوی نیز در این کودکان افزایش یابد بنابراین رعایت کردن الگوی صحیح تغذیه‌ای در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

وی اضافه کرد: برخی از کودکان از بوفه مدارس غذا، ساندویج، تنقلات ناسالم همچون چیپس، پفک، کیک‌ و نان روغنی خریداری می‌کنند که حاوی مقدار زیادی روغن ترانس است و سبب اضافه وزن و چاقی در این کودکان می‌شود.

این متخصص تغذیه بالینی و رژیم‌درمانی ادامه داد: استفاده از میان وعده‌های سالم همچون نان سبوس‌دار، پنیر، تخم‌مرغ، مصرف میوه و سبزیجات تازه و خوردن یک تا ۲ بار ماهی در یک ماه جهت پیشگیری از چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی بسیار موثر است.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: