کد خبر: ۱۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
این مرد لهستانی همراه با گربه‌اش چند ماه را روی قایق شکسته‌اش در میان کوسه‌ها و دزدان دریایی در اقیانوس سرگردان بود
شفاآنلاین>سلامت> گارد ساحلی فرانسه یک ملوان لهستانی را که با گربه‌اش در قایق شکسته‌ای به‌مدت هفت ماه در اقیانوس سرگردان بود نجات دادند.

به گزارش شفاآنلاین، این مرد لهستانی همراه با گربه‌اش چند ماه را روی قایق شکسته‌اش در میان کوسه‌ها و دزدان دریایی در اقیانوس سرگردان بود. او به نیروهای گارد ساحلی گفته که مدتی را مجبور شد در جزیره کوچکی در اقیانوس زندگی کند و بعد با قایق شکسته‌اش به آب زده تا کسی او را پیدا کرده و نجات بدهد. آدم‌های زیادی نسبت به داستانی که زیبینو ریکیک تعریف کرده شک دارند و می‌گویند او اغراق کرده و حقیقت(Truth) چیز دیگری است.

اما عده دیگری معتقدند که وضعیت قایق و ظاهر او و حیوانش نشان می‌دهد که او مدت زیادی در اقیانوس سرگردان بوده و چنین اتفاقی برای ملوان‌های زیادی رخ داده و در آینده نیز رخ خواهد داد. او به خبرنگاران رونون، جزیره‌ای فرانسوی در شرق ماداگاسکار، می‌گوید یک ماه را با نودل‌هایی که ذخیره کرده بود گذرانده است و طوفان موتور قایقش را نابود کرده و زندگی او را مختل کرده بود. او به گونه‌ای صحبت می‌کرد که خودش هم زنده بودنش را باور نمی‌کرد.

شوکه بود که دوباره می‌تواند به زندگی عادی برگردد.ریکیک، 54 ساله، می‌گوید: «من در ایالات متحده امریکا زندگی می‌کردم و در سال 2014 به هندوستان رفتم. در آنجا قایقی خریدم و به دریا زدم. من نمی‌توانستم به امریکا برگردم، چون اعتبار گرین‌کارتم به پایان رسیده بود. باید دوباره به زندگی برمی‌گشتم. برای همین، با قایقی مجهز زندگی در دریا را انتخاب کردم و راهی اندونزی شدم. خیلی زود گم شدم و باد مرا به طرف غرب برد. به جزایر کومور رسیدم و دو سال را در آنجا سپری کردم. در آنجا با سفارت لهستان در کنیا تماس گرفتم تا شرایط بازگشت به کشور را برایم فراهم کنند، اما آنها فقط 150 یورو برایم فرستادند و دیگر چیزی نگفتند. من محکوم به ماندن در آنجا بودم.»

در ماه مه ‌سال 2017 او دوباره تصمیم می‌گیرد به دریا بزند. در کومور سرپرستی گربه‌ای را قبول می‌کند و این بار تصمیم می‌گیرد به دوربان در آفریقای جنوبی برود. اما موتور قایقش خراب شده و در دریا سرگردان می‌شود.

«من یک ماه را با ذخیره نودل‌هایم سپری کردم و بعد هم تا جایی که توانستم ماهی گرفتم تا بتوانم جان خود و گربه‌ام را نجات بدهم. با قایق درب و داغانم ابتدا به طرف سواحل سومالی رفتم و بعد از آن راهی مالدیو و سپس اندونزی شدم. چندین بار خشکی را دیدم، اما نتوانستم به طرفش بروم. چندین بار کشتی‌های بزرگ را دیدم، اما امواج رادیویی من ضعیف بود و نتوانستم ارتباط برقرار کنم.»

حالا مؤسسه(Institute) خیریه‌ای در جزیره رونون تصمیم گرفته به او کمک کند تا شهروندی اتحادیه اروپا را کسب کند. «من می‌خواهم زندگی نرمالی داشته باشم و کار کنم. می‌خواهم از زندگی لذت ببرم.» پزشکان می‌گویند او از سوءتغذیه رنج می‌برد، اما بزودی سلامتی‌اش را به دست می‌آورد و به زندگی برمی‌گردد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: