کد خبر: ۱۸۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 12
تحقیقات دانشگاهی باید شناسایی روش‌ها و فناوری‌های نوین را که به ارتقای سلامت می‌انجامد، مدنظر قرار دهند و بدانیم فناوری‌های نوین اگر آزمون خود را پس دهند می‌توانند در توسعه سلامت در بیماری‌های گوناگون مؤثر باشند
شفاآنلاین>سلامت> رئیس انجمن پزشکی لیزرگفت: کاربردهای پزشکی لیزر در نظام سلامت باید شناخته شود چراکه لیزر صرفا یک کالای لوکس در نظام سلامت نیست.

به گزارش شفاآنلاین، رضا فکر‌آزاد  عنوان کرد: تحقیقات دانشگاهی باید شناسایی روش‌ها و فناوری‌های نوین را که به ارتقای سلامت می‌انجامد، مدنظر قرار دهند و بدانیم فناوری‌های نوین اگر آزمون خود را پس دهند می‌توانند در توسعه سلامت در بیماری‌های گوناگون مؤثر باشند.

 وی افزود: پزشکان و دانشگاه‌ها باید بدانند لیزرکالای لوکس نیست و تنها برای زیبایی به کار نمی‌رود؛ به عنوان مثال لیزر در ترمیم زخم‌های دیابتی، بیماری‌های زخم بستر، ترمیم زخم‌های دهانی ناشی از سرطان‌ها  همچنین تشخیص و درمان سرطان (Cancer)حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بحث‌های درمانی لیزر جای کار بیشتری دارد.

 فکر‌آزاد اظهار کرد: هر ابزاری که در تحقیقات شناسایی می‌شود اگر با هدف سلامت به جامعه معرفی شود و روی آن تعصبی نداشته باشیم می‌تواند به ارتقای سلامت کمک کند اما برخی مواقع می‌بینیم که فناوری‌های جدید در دانشگاه‌ها با مقاومت مواجه می‌شوند و باید بدانیم اگر تکنولوژی آزمون خود را پس بدهد نباید برای بکار گیری آن مقاومت کنیم بلکه باید با معرفی آن به جامعه و نظام سلامت ارتقای سلامتی هموطنان را مد نظر قرار دهیم.

 این متخصص بیماری‌های لثه گفت: فناوری‌ نباید ابزاری برای تبلیغات باشد بلکه فناوری‌ باید برای ارتقای سلامت مردم به کار گرفته شود و مردم هم در مسیر استفاده از فناوری‌های نو فرصت دهند تا این فناوری‌ توسط پزشکان و محققان تایید شود و سپس آن را به کار بگیرند زیرا مشاهده شده مردم از فناوری‌های نو تصورات خارق‌العاده دارند و سریع با تبلیغات کاذب به آن روی می‌آورند که این موضوع تهدیدی برای سلامت است.

کمبود تربیت نیرو در عرصه پزشکی لیزر

 رئیس انجمن پزشکی (medical)لیزر گفت: تربیت نیرو در زمینه پزشکی لیزر کم است و تلاش می‌کنیم در واحد‌های درسی پزشکی و دندان پزشکی کار بیشتری انجام دهیم و بحث تربیت نیرو را جبران کنیم تا پزشکی لیزر جایگاه حقیقی خود را پیدا کند و در نظام سلامت بیشتر به کار گرفته شود.

 وی افزود: انجمن پزشکی لیزر دوره‌هایی را برای تربیت نیرو طراحی کرده است که امیدواریم در سطوح کلان شاهد تربیت نیرو باشیم.

فکر‌آزاد در پایان گفت: ما باید فناوری را با آموزش در سلامت به کار بگیریم و نباید فناوری هراسی داشته باشیم که در این مسیر فرهنگ استفاده از شرکت‌ها از تکنولوژی‌ها هم جای بحث دارد و نباید روی برخی از فناوری‌ها تعصب خاص داشت بلکه تنها موضوعی که نظام سلامت و پزشکان کشور باید روی آن تعصب داشته باشند، ارتقاء سلامت است که امیدواریم به زودی شاهد آن باشیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: