کد خبر: ۱۸۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 12
بحث خاصی در این خصوص در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نشده است اما می دانم که بسیاری از مسئولین در آستانه این تصمیم هستند تا این مشکل را مرتفع کنند.
شفا آنلاین>اجتماعی> محمد کاظمی نماینده ملایر و عضو ناظر مجلس در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر رفع فیلتر تلگرام، <Removing Telegram Filter>گفت: بحث خاصی در این خصوص در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نشده است اما می دانم که بسیاری از مسئولین در آستانه این تصمیم هستند تا این مشکل را مرتفع کنند. البته اینکه این تصمیم چه زمانی عملیاتی می شود دقیقا مشخص نیست اما به نظر می رسد که به زودی این اقدام انجام شود.

به گزارش شفا آنلاین:وی تصریح کرد: احساس می کنم که مسئولین بر این مسئله اتفاق نظر دارند که تلگرام مورد استفاده جمعیت زیادی از مردم است. مردم از تلگرام بخصوص برای مسایل مالی و تجاری استفاده می کنند و فیلتر تلگرام موجب ضرر و خسران به عده زیادی خواهد شد. البته در مقطعی که امنیت و مصلحت کشور ایجاب کند همه کشورها بر اساس آن، تصمیم های اضطراری برای امنیت کشورشان می گیرند و تلگرام یا فضاهای دیگری که نیاز است را مسدود می کنند اما با برطرف شدن مشکل و رفع آن حالت اضطرار و برگشت کشور به فضای عادی امکان مجدد استفاده از این فضاها فراهم می شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه شرایط برای رفع فیلتر تلگرام مساعد است، افزود: با فیلتر ماندن تلگرام مردم به فیلتر شکن روی می آورند که سیستم امنی نیست. بنابراین معتقدم که شرایط عادی است و می توانند تلگرام را رفع فیلتر کنند.

کاظمی همچنین در خصوص بازداشتی های استان همدان در جریان ناآرامی های اخیر، خاطرنشان کرد: ما مشکل خاصی در رسیدگی به این پرونده ها نداریم و دستگاه قضایی، اطلاعاتی و انتظامی همدان در این خصوص خوب عمل کردند و پرونده اشخاص در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: تعدادی در بازداشت هستند که البته تعدادشان قابل بیان نیست. اما آن افرادی که باید آزاد می شدند و در این حرکت ها نقش خاصی نداشتند و در تخریب و شعارهای ساختارشکن مداخله نکردند، آزاد شدند. آن افرادی که ماندند کسانی هستند که پرونده‌شان نیاز به تحقیقات بیشتر و رسیدگی توسط دستگاه قضایی دارد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی همچنین در خصوص آمار بازداشتی های اولیه گفت: این آمار قابل بیان نیست. طبیعی است که در آن فضا تعداد قابل توجهی بازداشت شدند اما کسانی‌که نقشی نداشتند و قابل تخفیف بودند به سرعت بدون اینکه پرونده‌شان به دستگاه قضایی برود، آزاد شدند.

کاظمی در خصوص اینکه آیا در میان افراد بازداشت شده استان همدان دانشجویان هم حضور دارند، گفت: این موضوع در حال رسیدگی است و عموما دستگیر شده‌ها جوان هستند و بعضا ناخواسته در این جریان قرار گرفته اند. اما امیدواریم کسانی که پرونده قضایی برایشان تشکیل شده و مرتکب جرم شده اند با دید عفو و اغماض در دستگاه قضایی محاکمه شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا برای حل مشکلات مردم همدان بعد از اعتراضات آنها اقدامی انجام داده اید؟ اظهارداشت: مشکلات اقتصادی مردم عموما منطقه ای نیست بلکه کشوری است. برای مثال بحث اشتغال، بیکاری و مشکل سرمایه گذاری کشوری است. ما در حد خودمان در خصوص باز تولید واحدهای تعطیل شده صنعتی اقداماتی را انجام داده ایم. باید برای حل مشکل اشتغال یک تلاش ملی و کشوری داشته باشیم و امیدواریم زمینه های آن فراهم شود. مشکلات مقطعی نیست و از قبل پیگیر حل آن مشکلات هستیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما مشکلی که کشور دارد این است که فارق التحصیلان توقع دارند که جذب واحدهای دولتی شوند و این موضوع امکان پذیر نیست چون خانواده دولت به اندازه کافی بی حساب و کتاب رشد کرده و بزرگ شده است.اعتماد آنلاین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: