کد خبر: ۱۸۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 11
این همایش در راستای وظایف و اهداف فرهنگستان علوم پزشکی و تحقق آن در گروه پیراپزشکی در پنج محور برگزار شده است
شفا آنلاین>سلامت>سومین همایش خطاهای پزشکی و روش های پیشگیری از آن روز پنجشنبه به همت فرهنگستان علوم پزشکی کشور و بمنظور شناسایی و معرفی چالش ها و ارائه راهکارهای مناسب و اثربخش و گامی موثر در جهت کاهش خطاهای پزشکی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دبیر اجرایی سومین همایش خطاهای پزشکی در حاشیه برگزاری این رویداد گفت: این همایش در راستای وظایف و اهداف فرهنگستان علوم پزشکی و تحقق آن در گروه پیراپزشکی در پنج محور برگزار شده است.

سیدحسن مقدم نیا افزود: ایمنی بیمار، منشور حقوق پزشک و بیمار، ثبت گزارش های خطای پزشکی(Medical error)، خطاهای پزشکی و سلامت الکترونیک و رویکرد سیستماتیک به خطاهای پزشکی از محورهای این همایش هستند.

وی ادامه داد: توصیه هایی مقتضی که در این همایش ارائه می شود مورد استفاده مسئولان ذیربط قرار می گیرد و به عنوان مثال می توان از مباحثی که یک سال و نیم پیش از سوی فرهنگستان علوم پزشکی در خصوص آلودگی هوا مطرح شد، اشاره کرد.

دبیر علمی این همایش گفت: خطاهای پزشکی ممکن است از گروه های مختلف جامعه پزشکی مانند پزشکان، دندانپزشکان، داروسازها، متخصصان، ماماها و پرستاران و سایر همکاران پیراپزشک رخ دهد.

محمد حسن قدیانی افزود: این خطاها غیر عمد و جزء موارد تشخیصی و درمانی هستند و هدف از برگزاری اینگونه همایش ها کاهش این خطاها است.

وی ادامه داد: افزایش جمعیت و جامعه پزشکی(Medical Society)، توسعه و پیشرفت امور مربوط به پزشکی و بالا رفتن آگاهی آحاد جامعه از جمله دلایل شکایت های پزشکی است، اما باید توجه داشت که همیشه افزایش شکایت به معنی افزایش خطاها پزشکی نیست.

قدیانی تصریح کرد: مواردی مانند تلاش و کوشش در کسب مهارت و دانش پزشکی، دقت در تشخیص بیماری و انتخاب بهترین روش درمان و امانتداری و درستکاری می تواند، شمار خطاهای پزشکی را کاهش دهد.

خطاهای پزشکی از منظر فقه و حقوق و اخلاق، بیمه و نظام جبران خسارت در خطاهای پزشکی و روش های پیشگیری از خطاهای پزشکی از دیگر مباحثی هستند که در قالب سخنرانی در این همایش ارائه شد.

سومین همایش خطاهای پزشکی در تالار غدیر فرهنگستان علوم پزشکی با حضور اساتید و پزشکان وصاحب نظران این حوزه برگزار شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: