کد خبر: ۱۸۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 11
70 تا 80 درصد بیماران مصروع به روش دارویی درمان می‌شوند و با یک یا دو دارو بیماری‌شان قابل کنترل خواهد بود چرا که صرع جزو بیماری‌های درمان‌پذیر به شمار می‌رود
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد بیماران مصروع از طریق دارو درمان قطعی می‌شوند، گفت: میزان موفقیت جراحی صرع در کشور حدود ۸۰ درصد است و تعداد زیادی از افرادی که صرع مقاوم دارند باید مورد جراحی قرار گیرند.

به گزارش شفا آنلاین، جعفر مهوری در نشست خبری چهاردهمین کنگره صرع اظهار داشت: این کنگره 4 تا 6 بهمن‌ماه سال جاری در بیمارستان میلاد با حضور صاحب‌نظران و اساتید داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای در حوزه تشخیص و درمان صرع مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم اقدامات صورت گرفته و موفقیت‌های ایران در درمان صرع ولی هنوز تا جایگاه اصلی فاصله داریم که برخی از این مسئله مرتبط با موضوع تکنولوژی‌های نوین است. همچنین به کمک خیرین و وزارت بهداشت(Ministry of Health) تلاش شده طی سال‌های گذشته عقب‌ماندگی‌ها در این زمینه برطرف شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: 70 تا 80 درصد بیماران مصروع به روش دارویی درمان می‌شوند و با یک یا دو دارو بیماری‌شان قابل کنترل خواهد بود چرا که صرع جزو بیماری‌های درمان‌پذیر به شمار می‌رود.

دبیر علمی چهاردهمین کنگره بین‌آلمللی صرع(Epilepsy) بیان داشت: 70 درصد بیماران مصروع درمان قطعی شده و تنها 30 درصد با دارو بیماری‌شان بهبود نمی‌یابد و در واقع به دلیل اینکه مبتلا به صرع مقاوم هستند نیاز به عمل جراحی دارند. البته می‌توان گفت از حدود 200 هزار نفر بیمار مقاوم به درمان یک سوم قابلیت جراحی دارند.

مهوری اضافه کرد: متأسفانه برخی از بیماران داروهای خود را به درستی مصرف نکرده یا پزشک داروی مناسب ارائه نمی‌دهد و یا به دلیل عوارض دارویی بیمار داروهای خود را کنار گذاشته است. برای همین گمان می‌کنم که بیماری آن در مقابل درمان مقاوم است.بنابراین آموزش از طریق رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه بسیار تأثیرگذار باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه هزینه جراحی و درمان صرع در ایران چه میزان است، گفت:‌این میزان در کشور آمریکا 100 هزار دلار، در انگلیس 50 هزار پوند و در آلمان 50 هزار یورو و در ایران کسی که صرع مقاوم داشته باشد باید حداقل سالانه دو بار پذیرش شده و یا در ICU بیمارستان بستری شود.

وی گفت: بنابراین در طول 20 تا 30 سال فرد مصروع مقام به بیماری برای دولت 350 تا 500 میلیون هزینه دارد و این بر دوش نظام سلامت است. البته جراحی بیماران در مراکز دولتی 4 تا 5 میلیون و در مراکز خصوصی حداکثر 30 میلیون تومان است. بنابراین بهترین اقدام جهت کاهش هزینه‌های نظام سلامت تقویت مراکز دولتی فعال در این زمینه است.

مهوری بیان داشت: حدود 10 مرکز جامع صرع در ایران داریم که البته همه این مراکز کامل نیستند و این مسئله ضرورت تقویت این مراکز را به ویژه دولتی‌ها را نشان می‌دهد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) اصفهان گفت: ایران یکی از کشورهایی است که ارزان‌ترین جراحی صرع در دنیا را انجام می‌دهد و سالانه بیماران از کشورهای مختلف همچون عراق و سوریه برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند.

مهوری خاطرنشان کرد:‌میزان موفقیت جراحی صرع در ایران 70 تا 80 درصد است و بعد از دو سال می‌توان داروی بیمار را کاهش داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: