کد خبر: ۱۸۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۶ - 2018January 06
معاون درمان وزارت بهداشت:در حال حاضر ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و برای رسیدن به شاخص ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر در کشور که در سند درمان کشور مشخص شده، به۴۳ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز داریم.

شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و برای رسیدن به شاخص ۱.۶ تخت به ازای هر هزار نفر در کشور که در سند درمان کشور مشخص شده، به۴۳ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز داریم.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان بابایی در سفر خود به استان آذربایجان غربی از پروژه های عمرانی و بیمارستانهای پیرانشهر، نقده، مهاباد و میاندوآب و همچنین بیمارستان آیت الله طالقانی، سید الشهدا(ع)، طرح توسعه بیمارستان‌های شهید مطهری و امام خمینی(ره)، بیمارستان در حال ساخت زنانُ دی کلینیک و فوق تخصصی تدبیر و آزمایشگاه مرجع ارومیه بازدید کرد. با حضور جان‌بابایی 50 دستگاه آمبولانس پیشرفته به بهره برداری رسید و در مدار خدمت قرار گرفت.

وی در این مراسم گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت، 110 دستگاه آمبولانس جدید به ظرفیت استان آذربایجان غربی اضافه شده و در حال حاضر وضعیت ناوگان اورژانس در این استان، بهبود یافته است.

وجود 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور و لزوم افزایش تخت های بیمارستانی

معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان در حال ساخت شهرستان میاندوآب بر لزوم افزایش تخت های بیمارستانی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد و برای رسیدن به شاخص 1.6 تخت به ازای هر هزار نفر در کشور که در سند درمان کشور مشخص شده، به43 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز داریم که از این تعداد،30 هزار تخت در بخش دولتی و 13 هزار تخت در بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

وی یادآور شد: از 120 هزار تخت بیمارستانی کشور، 80هزار تخت بیمارستانی مربوط به وزارت بهداشت و بیمارستانهای دانشگاهی است.

بزرگترین و پیشرفته کلینیک ویژه کشور در ارومیه در حال ساخت است

جان بابایی در پایان سفر خود به استان آذربایجان غربی گفت: پروژه های عمرانی خوبی در حوزه سلامت استان آذربایجان غربی در حال اجرا است و برخی از آنها می توانند الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه های علوم پزشکی کشور باشند.

وی تصریح کرد: بزرگترین و پیشرفته ترین کلینیک ویژه کشور در ارومیه در حال ساخت است و با راه اندازی این مرکز بخش مهمی از کمبودهای بخش سرپایی در این منطقه برطرف می شود.

بهره برداری از دستگاه سی تی اسکن پیرانشهر

گفتنی است، دستگاه سی تی اسکن 16 اسلایس بیمارستان پیرانشهر نیز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت به بهره برداری رسید. بخش تصویر برداری سی تی اسکن این بیمارستان در زمینی به مساحت 500 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال ساخته و تجهیز شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: