کد خبر: ۱۸۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 05
چربی در اطراف ناحیه میانی بدن که بیشتر از همیشه در افراد دیده می شود و با خوردن غذاهای مشخصی می توان این چربی ها را از بین برده و مانع تجمع آنها شد.
شفا آنلاین>سلامت>چربی در اطراف ناحیه میانی بدن که بیشتر از همیشه در افراد دیده می شود و با خوردن غذاهای مشخصی می توان این چربی ها را از بین برده و مانع تجمع آنها شد.

به گزارش شفا آنلاین،چربی به خصوص چربی اطراف شکم یکی از انواع چاقی ها بوده که با خوردن غذاهای مشخصی برطرف میشود”.

افزایش وزن در ناحیه دور شکم می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را در افراد افزایش دهد. خوشبختانه برخی از غذاها هستند که مانع تجمع چربی های زیاد در ناحیه میانی بدن شوند.

در حدود بیشتر از ۷۰ درصد افراد بالغ با در نظر گرفتن سن ۲۰، دچار اضافه وزن بوده که در این میان بیشتر از ۴۰ درصد افراد به دلیل داشتن بی ام آی +۳۰ به عنوان افراد چاق در جامعه شناخته می شوند. که بیشتر این اضافه وزنی بیشتر در ناحیه میانی دیده می شود،
به دلیل تولید هورمون ها زیادی که باعث افزایش التهاب در بدن افراد شده و بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می هند، بسیار خطرناک تر از چربی های ذخیره شده دور ران ها و باسن شناخته شده است.

برای اندازه گیری دور شکم خود کاملا به طور صاف ایستاده و با استفاده از متر دور کمر خود را که درست در بالای استخوان ران قرار گرفته است را اندازه بگیرید. اندازه نرمال دورکمر در آقایان ۳۵ اینچ و در خانم ها اندازه پایین تر از ۴۰ اینچ مورد قبول می باشد.

تنها میزان یک اینچ افزایش دور کمر می تواند خطرات بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد. با ورزش کردن می توان میزان چربی های ناحیه میانی بدن را کاهش داده و با خوردن غذاهای مفید و مناسب می توان این روند چربی را همواره به راحتی کنترل کرد.

ماهی سالمون
این غذای دریایی سرشار از پروتئین بوده که به شما کمک می کند تا زودتر احساس سیری کرده و از خوردن های بیشتر جلوگیری کنید. این ماهی همچنین حاوی میزان بسیاری از ویتامین دی می باشد که با تولید هورمون های تنظیم اشتها و رساندن سیگنال هایی به سلول های چربی جهت سوختن مانع از تجمع چربی ها در این قسمت از بدن می شود.

ماست چکیده
ماست چکیده به میزان دوبرابر بیشتر از ماست های معمولی حاوی پروتئین های سیر کننده می باشد که برای مدت طولانی تر به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید. همچنین بر اساس مطالعات مشخص شد ماست دارای میزان زیادی کلسیوم بوده که چربی های شکم را تا سطوح بسیار زیادی پایین می آورد.
کلسیم فرآیند بسیار متفاوتی را در بدن دنبال می کند به طوریکه بر اساس باور متخصصان میزان چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد. پروبیوتیک های موجود در ماست به شما کمک می کند تا سوخت و ساز بدن را افزایش داده و از این طریق سلامت بدن خود را تامین کنید.

کنگر فرنگی
کنگر فرنگی دارای پریبیوتیک هایی (Prebiotics) بوده که پروبیوتیک های (Probiotics) درون روده را تغذیه کرده و در نتیجه عملکرد آنها را بهبود می بخشد.
ترکیب پریبیوتیک و پروبیوتیک روده ها را از باکتری های مفید پر می کند که این باکتری ها خوب بسیار مهم هستند بطوریکه با رسیدن به چربی های شکم از ذخیره شدن آنها جلوگیری می کنند که از این طریق التهاب را در بدن کاهش می دهند.

کلم بروکلی
این نوع کلم بنابه دلایل متفاوتی از ذخیره شدن چربی ها در اطراف شکم جلوگیری می کند. برخی از مطالعات رابطه بین افرادی که مقادیر کافی از سبزیجات رنگ تیره به خصوص سبز، زرد و نارنجی مصرف می کنند با سطوح پایین تری از چربی احشایی، چربی خطرناک در اطراف اندام های بدن پیدا کردند.
کلم بروکلی دارای میزان زیادی از کلسیم بوده که به فرآیند چربی سوزی کمک می کند. بنابه مطالعات مشخص شد کلسیم که از طریق مواد غذایی وارد بدن می شود نسبت به میزانی که با مصرف مکمل ها وارد بدن می شود تاثیر بیشتری خواهد داشت.

پیاز
پیاز حاوی یک نوع از فیبر محلول به نام اینولین، که به عنوان یک پریبیوتیک عمل می کند، درست مثل کنگر فرنگی. مصرف پیاز برای سلامتی روده ها بسیار مفید بوده و همچنین ممکن است چربی را در ناحیه شکم به میزان زیادی کاهش دهد.
منبعmsn
برچسب‌ها
بی ام آی
پروبیوتیک
چربی
کلسیم

چربی های بدن به هنگام کاهش وزن چگونه تغییر کرده و کجا می روند؟ واقعیت شما را متعجب خواهد کرد.پروبیوتیک ها به درختان صنوبر کمک می کنند تا مواد سمی موجود در مناطق انباشته شده از ترکیبات خطرناک را تمیز کنند.
برچسب ها: سلامت ، چربی ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: