کد خبر: ۱۸۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 04
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بازه زمانی مناسبی برای مصرف هر سه وعده اصلی خوراک، صبحانه، نهار و شام در نظر بگیرند تا افزون بر کمک به سلامت دستگاه گوارش، بهبود کیفیت خواب و سلامت قلب از ابتلا به بیماری هانتینگتون نیز مصون بمانند
شفاآنلاین>سلامت> کارشناسان در جدیدترین پ‍ژوهش‌های خود دریافتند انجام برخی امور در روز می‌تواند مانع از ابتلای افراد به زوال عقل و به وی‍ژه یکی از بیماری‌های جانبی آن به نام هانتینگتون شود.

به گزارش شفاآنلاین، کارشناسان در جدیدترین پ‍ژوهش‌های خود دریافتند خوردن وعده‌های غذایی در ساعت‌های منظمی در روز می‌تواند مانع از ابتلای افراد به زوال عقل و به وی‍ژه یکی از بیماری‌های جانبی آن به نام هانتینگتون شود.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بازه زمانی مناسبی برای مصرف هر سه وعده اصلی خوراک، صبحانه، نهار و شام در نظر بگیرند تا افزون بر کمک به سلامت دستگاه گوارش، بهبود کیفیت خواب و سلامت قلب از ابتلا به بیماری هانتینگتون نیز مصون بمانند.

دگرگونی‌های مثبت در عادت‌های زندگی، اصلاح برخی شیوه‌های زندگی، داشتن نظم در انجام کارهایی چون ساعت خواب، بیدار شدن از خواب، خوردن وعده‌های غذایی و ورزش روزانه می‌تواند مانع از مرگ سلول‌های مغزی واز بین رفتن مسیر ارتباطی بین نورون‌های مغزی بر اثر تولید پروتئین سمی بتا آمیلیوئید شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند ۳۰ هزار نفر در آمریکا و ۶۷۰۰ نفر در کشور انگلستان به بیماری هانتینگتون (HD) مبتلا هستند که فرم خاصی از زوال عقل است.

افزون بر پیشگیری(prevention) از ابتلا، مصرف سر وقت خوراک می‌تواند مانع از پیشرفت بیماری در مبتلایان به این بیماری خطرناک شود.

هانتینگتون یک بیماری ژنتیکی است و درمان قطعی ندارد، دگرگون کردن سبک زندگی می‌تواند تا حد زیادی به کاهش علائم آن و بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک کند.

افراد مبتلا به HD دچار اختلال‌های رفتاری، ضعف عضلانی و حرکت اندام‌های بدن به شکل غیر قابل کنترل و غیر ارادی می‌شوند.

علت این بیماری مرگ و شکسته شدن پیوند بین سلول‌های مغزی در ناحیه خاصی به نام استریاتوم است.

علامت‌های بیماری در میانسالی بروز می‌کند و حدود ۹۰ درصد از مبتلایان دارای حرکت اندام‌های بدن به شکل غیرارادی، افسردگی، تحریک پذیری و اضطراب می‌شوند.

میانگین امید به زندگی در مبتلایان(Sufferers) پس از شناسایی بیماری بین ۱۰ الی ۳۰ سال است.

کارشناسان بررسی اثرگذاری مصرف خوراک در بازه زمانی یکسان بر سلامت سلول‌های مغزی را با آزمایش برروی موش‌ها به دست آورده اند.

افزون بر بیماری هانتینگتون که یکی از بیماری‌های زیر مجموعه آلزایمر و زوال عقل است، داشتن نظم در خوردن وعده‌های غذایی و سبک زندگی سالم و با انضباط می‌تواند از ابتلای فرد به بیماری‌های زمینه ای، چون دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی عروقی و آسیب سیستم اعصاب مرکزی بدن نیز جلوگیری کند.

نتیجه این پژوهش‌ها در نشریه‌ای نِرو (eNeuro) منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: