کد خبر: ۱۸۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 04
خط تولید ژل وارنیش فلوراید که یکی از ملزومات پزشکی محسوب می‌شود، امروز در کارخانه‌ تأسیسات پزشکی در شهر تویسرکان افتتاح شد؛ این ژل جزو زیست مواد دندانی به حساب می‌آید
شفاآنلاین>سلامت> مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از فعالیت ۱۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجاری‌سازی تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،رضا مسائلی مشاور وزیر و مدیرکل تعزیرات پزشکی وزارت بهداشت اظهار کرد: خط تولید ژل وارنیش فلوراید که یکی از ملزومات پزشکی محسوب می‌شود، امروز در کارخانه‌ تأسیسات پزشکی در شهر تویسرکان افتتاح شد؛ این ژل جزو زیست مواد دندانی به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: ژل وارنیش فلوراید برای پیشگیری از پوسیدگی دندان در اطفال و نوزادان(infants) به کار می‌رود و خط تولید این زیست مواد با سرمایه‌گذاری کشور کره و براساس استانداردهای بالای این کشور در شهر تویسرکان به بهره‌برداری رسید.

مسائلی عنوان کرد: کاربرد این ژل به این صورت است که با قرارگیری بر روی دندان نوزادان و اطفال یون فلوراید بر روی سطح دندان قرار گرفته و مانع از پوسیدگی آن می‌شود.

مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه این تولیدکننده داخلی اقدامات لازم را برای اخذ استاندارد اتحادیه اروپا انجام داده است، افزود: تجهیزات پزشکی به دلیل آنکه ارتباط مستقیمی با سلامت و جان مردم دارد در همین راستا وزارت بهداشت مقررات و شرایط سختگیرانه‌ای را برای تولیدکنندگان و حتی واردکنندگان تجهیزات پزشکی در نظر می‌گیرد و خوشبختانه امروز پروانه ساخت این ماده حیاتی به وسیله وزارت بهداشت اهدا شده است.

مسائلی اظهار کرد: بازار تجهیزات(Equipment) پزشکی در کشور سالیانه در حدود 2.5 میلیارد یورو است که سهم تولیدکنندگان داخلی از این بازار تنها در حدود یک سوم است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 1000 شرکت دانش‌بنیان در زمینه تجاری‌سازی تجهیزات پزشکی مشغول به فعالیت هستند و وزارت بهداشت نظارت دقیقی بر محصولات تولیدی آنها دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار