کد خبر: ۱۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 05
بینایی نوزاد در بدو تولد حدود شصت درصد افراد بالغ است و او اشیا را در هاله ای از سایه خاکستری و سیاه و سفید می بیند.
شفتا آنلاین:سیستم بینایی نوزاد در بدو تولد یک سیستم تکامل نیافته است و تکامل آن در طول سال اول زندگی رخ می دهد. از این رو، توجه والدین و پزشکان به مشکلات احتمالی در طول سال اول نقشی بسیار تعیین کننده در تکامل بینایی کودک و جلوگیری از مشکلات ناشی از اختلال در بینایی نظیر مشکلات یادگیری خواهد داشت.


 به گزارش شفا آنلاین:بینایی نوزاد<Baby vision> در بدو تولد حدود شصت درصد افراد بالغ است و او اشیا را در هاله ای از سایه خاکستری و سیاه و سفید می بیند.
میزان نوری که نوزاد می تواند تشخیص بدهد پنجاه برابر افراد بالغ است یعنی روشنایی باید پنجاه برابر حد معمول باشد تا نوزاد آن را تشخیص بدهد. به همین دلیل است که نوزاد در یک اتاق کاملا روشن به خواب می رود.

بینایی نوزاد در بدو تولد به اندازه شنوایی او خوب نیست و فقط می تواند اشیائی را که در فاصله 20 تا 25 سانتیمتری صورتش قرار دارند، ببیند

کودک شما مجهز به چند رفلکس مختص نوزادان است که به او کمک می کند به زندگی جدیدش خو بگیرد. این رفلکس ها به مرور زمان جایشان را به مهارت های جدید می دهند. در این مطلب قصد داریم شما را با چند و چون تکامل بینایی در نوزادان آشنا کنیم:

اگر کودک شما پوست روشنی داشته باشد، چشم هایش احتمالا به رنگ آبی یا سبز خواهند بود و اگر پوست تیره داشته باشد، چشم هایش احتمالا قهوه ای خواهند بود. هرچند ممکن است این رنگ به مرور زمان تغییر پیدا کند.

بینایی نوزاد در بدو تولد به اندازه شنوایی او خوب نیست و فقط می تواند اشیائی را که در فاصله 20 تا 25 سانتیمتری صورتش قرار دارند، ببیند. پس از مدتی، او قادر خواهد بود که اشیاء متحرک را دنبال کند و روبه رویش را به طور کامل ببیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: