کد خبر: ۱۸۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 04
در 3 ماهگی متوسط دوره گریه کردن 1ساعت در روز است اکثرا تا 3ماهگی برطرف می شود اما در 15 درصد شیرخواران مبتلا به کولیک گریه بیش از حد پس از سه ماهگی نیز ادامه می یابد.
شفا آنلاین>سلامت>درمان کولیک با آموزش و اطلاع رسانی شروع می شود. در شرایطی که خانواده و پزشک مطمئن هستند که کودک سالم است آموزش در مورد الگوی گریه کردن طبیعی مناسب خواهد بود.متوسط مدت گریه کردن از 6 هفتگی کاهش می یابد و در 12 هفتگی به نصف کاهش می یابد.

 به گزارش شفا آنلاین:در 3 ماهگی متوسط دوره گریه کردن 1ساعت در روز است اکثرا تا 3ماهگی برطرف می شود اما در 15 درصد شیرخواران مبتلا به کولیک گریه<The calyx cry> بیش از حد پس از سه ماهگی نیز ادامه می یابد.

از تکنیک های تسکین شیرخوار استفاده شود:مکالمات یا آوازهای آرام بخش،قنداق کردن،تکان های آهنگین و آرام ،راه رفتن و ارتعاش ملایم مثل سوار ماشین شدن

از تکان دادن های شدید شیرخوار اجتناب شود.

استفاده از درمان دارویی مثل سایمتیکون،دی سیکلومین،فنوباربیتال و… کولیک را کاهش نمی دهد و باید از آنها اجتناب شود.

استفاده از چای بابونه،رازیانه،شاه پسند،شیرین بیان و چای نعناع از لحاظ علمی و به عنوان درمان کولیک مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند و با توجه به اینکه جایگزین شیر در رژیم غذایی می‌شود و می تواند دریافت کالری را کاهش دهد و خطرناک باشد.

اگر کودک از شیر مادر تغذیه می کند مادر می تواند لبنیات را از رژیم خود حذف کند.

اگر کودک دارای علایم کولیک ناشی از پروتئین شیر گاو باشد می توان شیر خشک را به شیر خشکی که حاوی شیر گاو نیست تغییر داد.
عوارض بیماری

در شیرخواران مبتلا به کولیک عواقب نامناسب طولانی مدت در سلامتی و طبیعت شیرخوار نشان داده نشده است و همچنین اثر نامطلوب و دراز مدتی بر سلامت روانی مادر ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: