کد خبر: ۱۸۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 03
کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات های تشخیص مطالبات این سازمان از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سال های اخیر به شمار می رود
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی گفت: دوره زمانی رسیدگی به پرونده های هیات های تشخیص مطالبات این سازمان از حدود ٢ سال به کمتر از یک ماه رسیده است.

به گزارش شفا آنلاین، رضا معینی در کارگاه آموزشی تبیین قانون تامین اجتماعی و بخشنامه های حوزه پیمانکاری افزود: کوتاه شدن زمان رسیدگی به پرونده ها در هیات های تشخیص مطالبات این سازمان از اقدامات ارزشمند صورت گرفته در سال های اخیر به شمار می رود.

وی بدون اشاره به تعداد پرونده های مربوط به هیات های تشخیص مطالبات این سازمان تصریح کرد: در سال های اخیر اقدامات گسترده ای برای تعامل موثر و سازنده با شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی(Social Security) صورت گرفته است.

معینی ادامه داد: در حوزه کارفرمایی مواردی که بین سازمان تامین اجتماعی و تشکل های کارفرمایی تفاوت دیدگاه وجود دارد در بستر کارشناسی مورد ارزیابی قرار داده ایم و بهترین همکاری ها بین سازمان تأمین اجتماعی و شرکای اجتماعی برقرار شده است.

معینی یکی از مسائل و نقدهایی که به سازمان تامین اجتماعی وارد می شود، مربوط به نحوه خدمت رسانی شعب این سازمان تأمین اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: بخشی از این موضوع با آموزش و نظارت مناسب بر کارکنان واحدهای اجرایی قابل اصلاح است و بخشی دیگر نیز با اصلاح فرآیندهای کاری رو به بهبود خواهد رفت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی اصلاح، تنقیح و تلخیص قوانین و بخش نامه ها را از دیگر برنامه های سازمان تأمین اجتماعی برای ارتقای خدمات این سازمان برشمرد.

وی گفت: این موضوع با جدیت در تمامی حوزه های سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است و موسسه عالی پژوهش سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان بازوی علمی و پژوهشی سازمان این مساله را با جدیت دنبال می کند.

وی اظهار کرد: تنقیح و تلخیص بخشنامه ها در حوزه هایی از قبیل بیمه حرف و مشاغل آزاد، خرید بیمه دوران سربازی و هیأت های تشخیص مطالبات سازمان تأمین اجتماعی انجام شده و به مرور در همه حوزه ها از جمله موضوع های مرتبط با قراردادهای پیمانکاری در دست انجام است.

به گفته معینی مسائل مربوط به حوزه فن آوری اطلاعات را از دیگر محورهای نیازمند ارتقاء و توجه در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت: در این حوزه تلاش ها و فعالیت های گسترده ای بویژه در سال های اخیر صورت گرفته است و برخی امور سازمان از قبیل دریافت فیش و پرداخت حق بیمه، ابلاغ مطالبات، دریافت سوابق و بازرسی از کارگاه ها با استفاده از فن آوری اطلاعات انجام می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: