کد خبر: ۱۸۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۱۴ دی ۱۳۹۶ - 2018January 04
آهن موجود در این غذاها از نوع هم بوده و بیشترین جذب را داراست .در ضمن جذب این نوع آهن کمتر تحت تاثیر تداخل سایر مواد مغذی وارد شده به بدن قرار می گیرد .

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>بسیاری از غذاهایی که مصرف روزانه آنها متداول است، منابع خوب آهن هستند ولی با این حال کمبود آهن یکی از رایج ترین کمبودهای تغذیه ای در سراسر جهان بخصوص در میان کودکان و زنان باردار است.بهتر است زنان بین سنین ۱۹ تا ۵۰ سال حداقل ۱۸ میلی گرم آهن در روز باید مصرف کنند و این میزان در زنان باردار باید ۲۷ میلی گرم باشد. زنان بالای ۵۰ سال تنها به ۸ میلی گرم آهن در روز نیاز دارند. مردان بالای ۱۹ سال نیز روزانه ۸ میلی گرم آهن باید مصرف کنند. اولین و بهترین منبع آهن <Iron source>گوشت قرمز وجگر است .

به گزارش شفا آنلاین:آهن موجود در این غذاها از نوع هم بوده و بیشترین جذب را داراست .در ضمن جذب این نوع آهن کمتر تحت تاثیر تداخل سایر مواد مغذی وارد شده به بدن قرار می گیرد .البته نکته قابل ذکر این است که اگر کمبود آهن شدید باشد ، با مواد مغذی به تنهایی نمی توان آ ن را جبران نمود بلکه ابتدا باید با دارو کمبود شدید را جبران و سپس با مواد غذایی آن را نگه داشت . از سوی دیگر برخی افراد که به دلایلی نمی توانند یا نمی خواهند گوشت مصرف کنند و نیاز به دانستن میزان آهن غذا های غیر گوشتی دارند .مواد غذایی غیر گوشتی که می توانند آن مورد نیاز بدن شما را تامین کنند به شرح زیر هستند :

تخم مرغ :
بسیاری از پروتئین های حیوانی مانند تخم مرغ و بخصوص زرده آن حاوی آهن هم هستند. آهن در دو نوع هم و غیر هم موجود است. نوع هم در منابع حیوانی و نوع غیر هم در منابع گیاهی یافت می شود. نوع هم بسیار بیشتر از نوع غیر هم قابل جذب است. مقدار آهن موجود در تخم مرغ ۲۹ میلی گرم است.

نخود :
هر یک فنجان از آن ۵ میلی گرم آهن به همراه مقادیر زیادی پروتئین به بدن می رساند و یک گزینه هوشمندانه برای گیاه خواران محسوب می شود. اضافه کردن آب لیمو به نخود پخته شده، میزان جذب آهن موجود در آن را چند برابر می کند.

پزشک آنلاین
دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: