کد خبر: ۱۷۹۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
«محمدرضا مهراسبی» با اشاره به این‌که بخش اعظمی از اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی توسط بیمه‌ها تأمین می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی هم‌اکنون ۲۴۸ میلیارد تومان طلب از بیمه‌ها دارد
شفا آنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: پرداخت نکردن بدهی‌ها، دانشگاه علوم‌پزشکی را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، «محمدرضا مهراسبی» با اشاره به این‌که بخش اعظمی از اعتبارات دانشگاه علوم‌پزشکی توسط بیمه‌ها تأمین می‌شود، اظهار کرد: دانشگاه علوم‌پزشکی هم‌اکنون ۲۴۸ میلیارد تومان طلب از بیمه‌ها دارد.

وی ادامه داد: پرداخت نشدن بدهی‌ها، دانشگاه علوم‌ پزشکی را با چالش مواجه کرده است و همین موضوع نیز در خصوص طرح تحول سلامت صحت دارد و عدم تحقق برخی منابع مالی نیز اجرای طرح تحول سلامت را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است که بخشی از مشکلات مالی به‌علت عدم پرداخت اعتبارات یک درصد مالیات ارزش‌افزوده، اعتبارات هدفمندسازی یارانه‌ها، 5 درصد خودروهای وارداتی، عوارض فروش سیگار و کالاهای آسیب‌رسان است که هنوز به بخش بهداشتی کشور واریز نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: با وجود همه کسری‌ها و پرداخت‌های دیرهنگام حقوق‌های پرسنل خدمات توسط این افراد در مراکز بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در سال‌های اخیر در دانشگاه علوم‌پزشکی با کسری اعتبار مواجه بوده‌ایم، یادآور شد: اما همیشه عملکرد این دانشگاه بیش از اعتبارات اختصاصی بوده است، به طوری‌که وابستگی دانشگاه علوم‌ پزشکی به اعتبارات دولتی ۳۵ درصد بوده است و حدود ۶۵ درصد اعتبارات باید از طریق درآمدهای حاصله از دانشگاه تأمین شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: