کد خبر: ۱۷۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 01
میوه زیتونی شکل عناب خواص دارویی بسیار زیادی دارد که در این مطلب برخی از مهم‌ترین خواص آن را بیان می‌کنیم
شفاآنلاین>سلامت> عناب برای رفع استرس و اضطراب مفید است، همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی این میوه، روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش شفاآنلاین، عناب درختچه‌ای متوسط است که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می‌رسد. میوه زیتونی شکل عناب خواص دارویی بسیار زیادی دارد که در این مطلب برخی از مهم‌ترین خواص آن را بیان می‌کنیم.

خواص عناب

عناب برای رفع استرس(Stress) و اضطراب مفید است همچنین این میوه به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی که دارد، روند پیری پوست را به تاخیر می‌اندازد.

این میوه به علت داشتن لعاب زیاد، نرم‌کننده سینه و ملین است. عناب فشارخون(blood pressure) را کاهش می‌دهد و به هضم غذا کمک می‌کند؛ عناب تصفیه‌کننده خون است.

این میوه گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و موجب تقویت دستگاه گوارشی می‌شود.
با توجه به آخرین بررسی‌های صورت گرفته عصاره عناب روند رشد سلول‌های سرطانی خون را مهار می‌کند.

موارد منع مصرف عناب

افرادی که دچار نفخ زیاد، انگل‌های روده‌ای و خلط بیش از حد هستند و زنان باردار نیز باید قبل از مصرف عناب با پزشک خود مشورت کنند؛ افرادی که دچار غلظت خون هستند باید از مصرف زیاد عناب خودداری کنند.
طرز تهیه دمنوش عناب

برای تهیه دمنوش یا جوشانده عناب ابتدا عناب‌ها را به خوبی بشویید سپس هسته آن‌ها را خارج کنید و میوه خرد شده را داخل قوری بریزید؛ قوری را با آب ۸۰ درجه سانتی‌گراد پُر کنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا به خوبی دَم بکشد؛ می‌توانید چند قطره آبلیمو نیز به آن اضافه کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: