کد خبر: ۱۷۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
تغذیه با شیر مادر، بجز اثرگذاری مستقیم بر سلامت نوزاد در کوتاه مدت و بلندمدت، از مادر نیز در برابر ابتلا به سرطان پستان محافظت می کند
   شفا آنلاین: تغذیه با شیر مادر، بجز اثرگذاری مستقیم بر سلامت نوزاد در کوتاه مدت و بلندمدت، از مادر نیز در برابر ابتلا به سرطان پستان محافظت می کند.

به گزارش شفا آنلاین:مزایای تغذیه نوزادان با شیر مادر <Breast milk>کاملا روشن است: سیستم ایمنی قوی تر، کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماری های مزمن، و برقراری ارتباط نزدیک تر با مادر.


اما این سوال مهم مطرح است که آیا شیردهی از مادران در برابر خطر ابتلا به سرطان پستان محافظت می کند؟ شیردهی با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در قبل و بعد از یائسگی در ارتباط است.

اما ویرجینیا بورگز (Virginia Borges)، مدیر مرکز برنامه سرطان پستان زنان در دانشگاه کلرادو عنوان می کند که "موضوع کمی پیچیده است". شیردهی باعث ایجاد تغییراتی در ساختار پستان می شود. حتی پس از پایان دوران شیردهی، تغییرات میکروسکوپی در سیستم شیردهی، از پستان در برابر سلول های پیش سرطانی محافظت می کند.

این اثر در بین زنانی که به تعداد فرزندان بیشتر در مدت طولانی تر شیر داده اند، بیش از سایر زنان دیده می شود.

بورگز تأکید کرد: هرچه سن زن در زمان نخستین زایمان بیشتر باشد، خطر ابتلا به سرطان پستان نیز افزایش پیدا می کند. البته هیچگاه از یک خانم نمی خواهیم که بدلیل هر خطر مرتبط با سرطان پستان، از فرزنددار شدن منصرف شود.

    خطر ابتلا به انواع تهاجمی سرطان پستان در زنانی که به فرزندان خود شیر می دهند،  تا 20 درصد کاهش پیدا می کند

شیردهی ممکن است افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط با بارداری را خنثی کند: نتایج یک مطالعه نشان می دهد، در زنانی که به فرزندان خود شیر داده اند، خطر ابتلا به برخی از انواع تهاجمی سرطان پستان تا 20 درصد کاهش پیدا می کند.

زنان سفید پوست بیش از زنان آفریقایی- آمریکایی در معرض ابتلا به سرطان پستان پس از یائسگی قرار دارند؛ همچنین زنان آفریقایی- آمریکایی بیش از زنان سفید پوست در معرض ابتلا به انواع تهاجمی و ابتدایی سرطان پستان قرار دارند.

بورگز خاطر نشان کرد: زنانی که قادر به تغذیه نوزاد با شیر خود نباشند یا تمایلی به انجام این کار نداشته باشند، باید از طریق روش های دیگر، خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهند. انتخاب سبک زندگی سالم شامل عدم مصرف الکل و انجام تمرینات ورزشی به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان پیش از یائسگی کمک می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: